14 de març del 2017
Josep Maria Pérez: “El futur comercial passa per conviure amb les grans superfícies, i oferir al client una oferta complementària”
Prop de 140 persones han gaudit de la calçotada anual d’ATECA aquest dilluns al migdia a la finca del Castellot de la Riera de Gaià
La finca del Castellot de la Riera de Gaià ha tornat a esdevenir l’escenari de la tradicional calçotada popular de l’Associació Turística d’Empresaris i Comerciants d’Altafulla (ATECA) aquest dilluns al migdia. La cita ha celebrat enguany la seva quinzena edició, i ha acollit prop de 140 persones als terrenys de la família Gual. Des de l’organització han titllat la convocatòria d’“èxit absolut” i han destacat el “bon ambient” de la celebració.
L’entitat passa per moments complicats. La pèrdua d’Enric Pàmies i diverses baixes importants a la junta directiva l’han obligat a plantejar una reestructuració, “necessària per a la seva continuïtat”. Un dels representants, Agustí Martí, ha avançat que estan impulsant diverses actuacions per incorporar-hi gent nova amb ganes per tal que el comerç local tingui representació i organitzi accions de forma conjunta”.
Si ara fa dos anys la preocupació del sector girava entorn de l’arribada al municipi de Mercadona, a dia d’avui la inquietud passa per la instal·lació d’AKI Bricolaje al mateix complex. Els responsables d’ATECA recorden que la seva experiència amb les grans superfícies comercials –la primera va ser Caprabo, amb la qual asseguren que va desaparèixer gran part del petit comerç- no ha estat gaire positiva. Ara són conscients, però, que no poden competir amb aquestes grans companyies, i que cal buscar la fórmula per conviure-hi.
Un dels fundadors de l’entitat comercial, molt arrelat a la seva activitat, i ex-alcalde d’Altafulla, Josep Maria Pérez, ha explicat que la seva presència és “una situació que cal saber afrontar, i que se suma, a més, a la realitat del petit comerç, amb tendència a desaparèixer”. En aquest context, ha assegurat que “amb el suport de l’Ajuntament, Altafulla en pot sortir beneficiada”. Per Pérez, la clau és que “el potencial client que ve a comprar a aquestes grans superfícies, trobi una altra oferta de moda, gastronomia, i restauració, i en consumeixi”.
Sigui com sigui, ha insistit que “ATECA sempre estarà al costat del petit comerç i farà el que calgui perquè tiri endavant”. Ha lamentat que “és molt greu i diu molt que cap de les superfícies comercials sigui sòcia d’ATECA ni s’hi hagi interessat en cap moment”. En aquest sentit, ha ressaltat que “ATECA té un actiu que és únic: mantenir el capital social durant aquests darrers quinze anys”.
La previsió que en fan de cara a la temporada de Setmana Santa i estiu és optimista. Expliquen que “el fet de gaudir d’un turisme fidel, fa que el municipi no pateixi les baixades i pujades dels grans centres turístics”. Afegeixen, a més, que “es percep una alegria i una dinàmica diferents a les d’anys anteriors”.
Agustí Martí, membre d'ATECA
Josep Maria Pérez, un dels fundadors d'ATECA