Notícies
Foto: Twitter.
03 de setembre del 2018
Tranquil•litat en el tram Altafulla-Vilafranca en el primer dia de la prohibició de camions per l’N-340
Els alcaldes del Pacte de Berà es reuniran la setmana que ve en un acte simbòlic per celebrar la mesura, aprovada divendres pel Consell de Ministres
El tram de l'N-340 des d'Altafulla a Vilafranca del Penedès ha vist circular pocs camions des de l'entrada en vigor, aquest mateix diumenge, del reial decret que obliga els vehicles pensants a deixar la nacional i desviar-se per l'AP-7. Des d’aquest diumenge, els Mossos d'Esquadra han muntat un control informatiu a l’alçada de l'Arc de Berà per alertar als pocs camioners que hi passaven de la restricció que els obliga a circular per l’autopista en alguns trams de la nacional.

La prova de foc, però, serà aquest dilluns, primer dia laborable en què els vehicles pensats hauran de circular de forma obligatòria per l’autopista en el tram Vilafranca sud fins a Altafulla i l’Hospitalet de l’Infant fins a Peñíscola.

Així ho va aprovar divendres passat el Consell de Ministres del Govern espanyol a través del Reial Decret per prohibir la circulació de camions per les Nacionals 240 i 340 i establir les bonificacions que tenen a canvi en el peatge de l’A7.

Després d'anys de reclamacions constants del Pacte de Berà, encapçalat pels alcaldes del Baix Gaià, els camions han deixat de transitar per l’N-340 aquest diumenge en una carretera que acumula desenes de morts i accidents de trànsit.

L'alcalde d'Altafulla i diputat d'En Comú Podem, que ha liderat aquests últims anys la lluita davant el Ministeri de Foment i com a portaveu a la comissió del Congrés, ha seguit de prop el primer dia de la prohibició que ha coincidit en diumenge i dia de d’operació tornada a les carreteres de la costa.

Fèlix Alonso, que ha definit aquest diumenge com a dia ”històric” ha explicat que s’han vist pocs camions a la nacional –de moment els mossos només han informat i encara no multen- i que la mesura ha funcionat de forma correcta en el tram Altafulla-Vilafranca Sud. Alonso ha assegurat que el més important és que "amb aquest acord salvem vides i millorem la mobilitat interurbana" .

Els alcaldes del Pacte de Berà van acordar amb el Ministeri de Foment l'agost de l'any passat les mesures de prohibició del pas de camions per l’N-340. Un acord que inclou bonificacions pels vehicles pesants d'entre el 43 i el 50% segons facin el trajecte sencer o vagin de pas, i les bonificacions del 50% pels camions i la gratuïtat pels veïns de la zona que facin el trajecte en un mateix dia.

Fins aquest divendres, però, l’acord no s’ha fet realitat. Ara, com ha afegit l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, falta aclarir com s’acolliran a les bonificacions dels peatges de l’autopista els vehicles lleugers del territori, una altra de les mesures aprovades per l’executiu espanyol. Les entitats financeres haurien de facilitar, ha dit Alonso, tot aquest procés.

Després d’aconseguir treure els camions de la nacional, el Pacte de Berà no s’atura i segueix vigent perquè continua existint un objectiu important: la prolongació de l’autovia A-7 més enllà de Tarragona. Els alcaldes recorden que sobre la taula ja hi ha una proposta de desdoblament de la nacional d’Altafulla fins a la Pobla de Montornès i reclamen que aquesta transcorri just al costat de l’autopista i que arribi fins l’Arboç, amb un traçat que vagi en paral•lel a l’AP-7.

De moment, però, aquest dies són per celebrar un pas important per reduir la sinistralitat i millorar la mobilitat. Per això, els alcaldes de Berà ja han anunciat que es reuniran la setmana que ve per valorar els primers dies de la prohibició de vehicles pesants per la nacional, al mateix lloc on es van formar.

El Pacte de Berà el formen diferents alcaldes dels municipis tarragonins de diferent color polític amb l’objectiu de solucionar els problemes de l’N-340 i d’altres vies del territori. La unitat d’acció ha estat determinant per tal de trobar una solució a l’espera de la implementació del projecte de la Vinyeta, el peatge amb tarifa plana per l’autopista, que vol tirar endavant la Generalitat de Catalunya.

D’altra banda, la restricció dels camions per l'N-240 i l'N-340, però, no ha satisfet al cent per cent al sector del transport, que reclama a través de la Federació d'Autotransport de la Província de Tarragona, la FEAT, que s'incrementin les bonificacions més enllà del 50% i no descarten mobilitzacions per a les pròximes setmanes.
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla
Social
Et recomanem
Teatre: Embolica que fa fort
28 d'abril a les 18h al casal La Violeta
A càrrec de Teatre Social +Gran de la gent gran d'Altafulla
Aula universitària: prevenció del càncer a través de la dieta
30 d'abril a les 18h a l'esplai de la gent gran
Inscripcions: activitatsgentgran@altafulla.cat i 689 72 49 07
15a Cursa 1 de maig
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Organitza: Atletes d'Altafulla
Agenda Cultural d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla