26 de març del 2019
Tot a punt per a la 4a edició de “La Xoixeta. Tapes Bruixes Altafulla
Una vintena de bars i restaurants del municipi oferiran un ampli ventall de tapes inspirades en la bruixa més popular de la vila
La regidoria de Comerç i Consum de l’Ajuntament d’Altafulla ho té tot a punt per donar el tret de sortida a la quarta edició de “La Xoixeta. Tapes Bruixes Altafulla” aquest divendres 29 de març i fins al 14 d’abril. L’acte de presentació de l’esdeveniment, que ha tingut lloc aquest dimarts a la plaça del Pou, ha servit per mostrar el cartell promocional i el llibret oficial.
L’acte ha comptat amb la presència del regidor de Comerç i Consum, Jaume Sánchez, la tècnica de turisme, Núria Barba, i la gran protagonista, La Xoixeta. La bruixa per excel·lència de la vila es deixarà veure pels carrers del poble per engrescar els clients el dia de la inauguració des de les 8 de la tarda a les 10 del vespre. També ho farà el dijous 4 d’abril i el dijous 11 d’abril, com explica Núria Barba als micròfons d’Altafulla Ràdio.
La tècnica de Turisme també ha destacat l’esforç i dedicació dels bars i restaurants que col·laboren amb “La Xoixeta” a l’hora d’elaborar les tapes per presentar propostes innovadores i que sorprenguin els clients. El reconeixement pel guanyador també “és un valor afegit”.
Enguany són vint els establiments que col·laboren amb la iniciativa, igualant les xifres de la segona edició. “El Bruixot”, “El Pozo” i “Ares Pastisseria” són els tres que debuten en la quarta edició. “Oreneta”, “Les Bruixes”, “Gastrobar Faristol”, “Ka la Yaya”, “La Terracita de Elena”, “Solocomo”, “La Toque”, “La Violeta”, “La Taverna del Quatre”, “Maritime Beach Club”, “La Taverna del Mar”, “Altafulla Lounge”, “Ca l’Anna i el Samuel”, “El Mercadet”, “Hotel Yola”, “Voramar” i “Bolero” són els altres bars i restaurants que formen el recorregut que passa pel centre de la vila i el barri marítim.
“L’erupció de la màgia” i el “Joc de la Xoixeta” són dues de les vint tapes que els clients podran degustar. La primera correspon a “El Mercadet” i la segona al “Voramar”, el guanyador de la tercera edició gràcies a “Eclipsi d’arròs”. Les seves responsables valoren molt positivament la continuïtat de la proposta i la mística que li dóna ambientar-la amb la bruixeria i l’encanteri.
Per un preu de 2,80 euros, els clients gaudiran del tastet i un refresc, un quinto de cervesa o una copa de vi. Tots els que completin el recorregut de la ruta amb el segell de cada establiment, podran passar per l’oficina de Turisme de l’Ajuntament i aconseguir l’últim segell. Rebran un petit obsequi, podran votar la millor tapa i entraran en el sorteig de deu lots del Grup Estrella Damm, cervesa patrocinadora de la iniciativa.
La guanyadora serà reconeguda i agafarà el relleu d' “Eclipsi d’arròs”, la tapa més votada en la darrera edició i que va realitzar la xef del restaurant Voramar Cal Vitali, Sara Nicolás.
Núria Barba, tècnica de Turisme
Núria Barba, tècnica de Turisme
Susana Iniesta i Sara Nicolás, responsables de