Foto: Bruno Miró (Instagram)
28 d'octubre del 2026
Bruno Miró finalitza el Campionat d’Espanya de Motocròs Elit MX2 com a quart classificat
El catllarenc defensava la tercera plaça a l’última cita del calendari, amb opcions de ser subcampió, però una caiguda en la primera mànega l’ha deixat fora de combat
El pilot del Bud Racing Espanya, Bruno Miró, ha finalitzat el Campionat d’Espanya de Motocròs com a quart classificat de la categoria Elit MX2 després de completar l’última prova del calendari a Talavera de la Reina aquest passat cap de setmana. El catllarenc arribava a la cita amb l’aspiració de lluitar pel subcampionat o, com a mínim, mantenir la tercera posició de la general que havia assaltat set dies enrere a Morón, però no ha sigut possible. “Va ser un dia per oblidar”, ha reconegut en declaracions al BG Esports.
En la sortida de la primera mànega, Miró va caure i va trencar el fre davanter de la moto. Això el va obligar a arriscar per remuntar posicions, i quan marxava setè es va veure involucrat en la caiguda d’un altre pilot que malauradament li va provocar una luxació d’espatlla i contusions al voltant del cos. “Realment, estic content perquè hauria pogut ser molt pitjor”, ha assegurat.
Evidentment, la patacada i les lesions el van deixar fora de combat quan només havia completat set voltes al circuit Cerro Negro amb un temps de 13 minuts, 55 segons i 751 mil·lèsimes. Així, es va acomiadar del cap de setmana de competició i conseqüentment, de les opcions de lluitar per estar en el segon o tercer esgraó del podi, que finalment s’han adjudicat Salvador Pérez i Gilen Albisua. “És una llàstima acabar així la temporada, sobretot per la progressió que havíem mostrat en les últimes curses”, lamenta Miró, qui a la vegada desitja que arribi l’inic de la pretemporada.
D’aquesta manera, l’esportista del Catllar acaba quart de la general amb 188 punts, quedant-se a dotze de la tercera plaça i cinc per sobre del cinquè classificat, Bernardo Tiburcio. Tot i el regust agredolç que l’ha deixat l’última prova a Talavera de la Reina, està plenament orgullós de la competició que ha fet: ha aconseguit dues victòries a Motorland (Aragó) i Morón (Sevilla), ha tingut l’oportunitat de compartir pista amb alguns dels seus ídols d’Elit MX1, i ha mantingut opcions de lluitar pel podi estatal fins a l’última cita del calendari. Sens dubte, ha sigut un 2026 de creixement i confirmació, i això l’ha d’encoratjar de cara a la següent temporada.
Bruno Miró, pilot del Bud Racing Espanya
Bruno Miró, pilot del Bud Racing Espanya