18 de febrer del 2026
El CM Altafulla organitzarà la II jornada de Dones Patinaires el diumenge 8 de març
L'activitat començarà a les 10h amb una xerrada de la patinaire Nina Esteba, i tot seguit la sortida a l’aigua per navegar i una posterior barbacoa
El Club Marítim Altafulla prepara la II jornada de Dones Patinaires de cara al diumenge 8 de març, Dia Internacional de la Dona. Es tracta d’una proposta oberta a tothom, tant si ja es té certa traça en aquesta disciplina com si no s’ha provat mai, en la qual els participants aprendran a navegar i a perfeccionar coneixements.
El director tècnic del CM Altafulla, Marc Collado, ha assegurat que aquesta iniciativa “és molt important per a nosaltres perquè sabem que històricament a les nostres flotes principals de windsurf, patí i catamarà sempre hi ha hagut més presència més masculina”. L’objectiu, a partir d’aquí, és fomentar aquestes modalitats entre el col·lectiu femení.
La jornada començarà a les 10h a les instal·lacions de l’entitat, i comptarà amb la participació de l’experta navegant de Patí de Vela, Nina Esteba, que té un ampli palmarès en competició. La barcelonina compartirà les seves vivències i experiències sobre l’aigua. “Creiem que és una figura molt especial dins de l’esport, i concretament dins de la vela”, destaca Collado.
Seguidament, els participants sortiran a l'aigua a navegar, dividits per nivells d’Iniciació i Perfeccionament. Esteba i la resta d’entrenadors i entrenadores del CM Altafulla supervisaran l’activitat i donaran consells per millorar la tècnica individual.
En acabar, tots plegats faran una reunió per intercanviar opinions i arrodonir l’aprenentatge. La jornada clourà amb una barbacoa per recuperar forces i seguir xerrant sobre l’activitat o el que convingui. Els participants podran portar acompanyants a l’àpat per un import de 10 euros per persona.
El preu per gaudir de l’activitat és de 15 euros si es porta un patí propi o de 27 euros si es prefereix navegar amb un patí del club. En tots dos casos s’inclou accés a dutxes i vestuaris, tot el material necessari per navegar, l’opció de disposar de les embarcacions d’escola i les de suport amb els tècnics titulats per la Federació Catalana de Vela (FCV) i la barbacoa.
Marc Collado, director tècnic del CM Altafulla
Marc Collado, director tècnic del CM Altafulla
Marc Collado, director tècnic del CM Altafulla