Esports
Foto: Ajuntament de Torredembarra
14 d'abril del 2026
El trofeu del Tour de França estarà a Torredembarra del 2 al 8 de maig
La proposta té com a objectiu implicar tota la ciutadania en aquest esdeveniment esportiu històric del qual també en formarà part el Baix Gaià
El trofeu del Tour de França estarà a Torredembarra del 2 al 8 de maig. La copa commemorativa es podrà veure al Pavelló Sant Jordi, on també s’instal·laran diversos materials relacionats amb la ronda gala.

Aquesta acció s’inclou en el conjunt d’iniciatives que s’estan posant en marxa per preparar i viure el Grand Départ del Tour de France 2026, que arrencarà de Barcelona el 4 de juliol. L’endemà, la segona etapa sortirà de Tarragona i passarà per Altafulla, Torredembarra i Roda de Berà en el marc d’un recorregut que acabarà a la capital catalana.

Entre aquestes accions prèvies hi ha l’exposició itinerant ‘Trophy Tour’, que farà parada a diversos municipis que seran protagonistes del Grand Départ. A Torredembarra es podrà visitar durant els primers dies del mes de maig, coincidint també amb la prèvia de la Pedalada Popular, que es farà el dia 10. Així ho ha avançat la regidora d’Esports, Berta Castells, en una entrevista a ‘La Casa de la Vila’ d’Ona la Torre.

La proposta té com a objectiu implicar tota la ciutadania en aquest esdeveniment esportiu històric, i compta amb la coordinació de la Diputació de Tarragona.

ES MANTÉ LA CRIDA PER SUMAR-SE AL VOLUNTARIAT DEL TOUR

Paral·lelament a aquestes activitats, es manté oberta la crida per buscar voluntaris per a les tres jornades del Tour de França que passen per Catalunya, entre el 4 i 6 de juliol.
Es busquen persones que puguin col·laborar en diversos aspectes pels 63 municipis per on passarà la prova ciclista, entre ells Torredembarra.

El formulari d'inscripció ja està obert i els voluntaris rebran un lot de marxandatge amb samarreta, gorra i motxilla. També s'organitzaran sessions informatives arreu del territori. Les dades dels inscrits es facilitaran als ajuntaments dels municipis implicats, que tindran un responsable de voluntariat amb el qual es coordinarà i s'ubicarà cada persona al llarg del recorregut.
Berta Castells, regidora d'Esports de Torredembarra
Social
Et recomanem
Visita guiada a la desembocadura del riu Gaià
31 de maig d'11h a 13h amb sortida al Club Marítim Altafulla
Informació i inscripcions: 655 486 115 i joan@hortdelasinia.com
Jornades de tapes ‘La Xoixeta’
Fins el 7 de juny a 13 establiments d’Altafulla
Més informació i llibret de la ruta a: www.altafulla.cat
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla