Foto: Nàstic de Tarragona
30 de setembre del 2026
Els errors condemnen el Nàstic a un càstig massa dur (1-2)
Els grana perden la imbatibilitat al Nou Estadi davant el Sant Andreu abans d’afrontar dos partits consecutius a domicili
El Nàstic va encadenar la segona derrota consecutiva en perdre el passat dissabte contra la UE Sant Andreu en el marc de la cinquena jornada del Grup 2 de la Primera RFEF. Els grana van caure per 1-2 amb un gol d’Alexis García en l’últim minut del temps afegit; massa càstig pels mèrits d’uns i altres durant els 90 minuts, que va posar punt final a la imbatibilitat al Nou Estadi. L’entrenador, Xisco Campos, assegura que, malgrat perdre, li ha agradat la reacció de l’equip després de la desfeta a Alcorcón.
Els tarragonins no mereixien perdre el que va ser el seu primer derbi català del curs, però si la patacada els ha de servir d’alguna cosa, que sigui perquè es fiquin al cap d’una vegada per totes que els errors es paguen molt cars en aquesta categoria. El 0-1 d’Àlex Bermejo de penal, per exemple, va arribar després que Sinan Bakis toqués la pilota amb el braç dins de l’àrea; el perill de tenir un davanter defensant.
El partit va seguir equilibrat, sense que cap dels dos equips destaqués amb la pilota als peus. En el segon temps, Campos va moure la banqueta i va donar entada a Diego Gómez i Carlos Segura, els protagonistes en l’acció de l’empat en un enviament en llarg que l’exjugador del Cacereño va deixar amb el pit de cara perquè l’ex del Castellón marquès el seu primer gol de grana en partit oficial. El tècnic destaca el paper dels jugadors que han entrat des de la banqueta.
L’1-1 va donar ales al Nàstic, i empès per l’afició, va anar a buscar el gol de la victòria a través de la pressió. Va tenir oportunitats per culminar la remuntada, especialment amb el xut d’Eugeni Valderrama, que el porter visitant va refusar a córner. Malauradament, Shinnosuke Katsushima es va deixar endur per la sobre excitació del moment i va servir massa ràpid un lliure directe, va perdre la pilota per la manca de comunicació amb un company i el Sant Andreu va aprofitar el contraatac per donar l’estocada definitiva, aprofitant també l’absència de vigilàncies sobre Alexis García. Massa errors en una mateixa jugada, i més tractant-se dels últims minuts del partit.
El Nàstic suma així la segona derrota consecutiva, també de la temporada, i acaba la jornada com a novè classificat amb 7 punts, tres per sobre de la zona de descens. Diumenge, a les 12h, visita al Real Murcia a la Nueva Condomina en el primer dels dos partits seguits que disputarà a domicili i que posaran a prova la reacció que pugui tenir després de la doble ensopegada contra l’Alcorcón i el Sant Andreu. Els grana han de treure caràcter i personalitat per refer-se i millorar també el pobre rendiment que han mostrat fins ara lluny de casa.
Xisco Campos, entrenador del Nàstic
Xisco Campos, entrenador del Nàstic
Xisco Campos, entrenador del Nàstic