Esports
Foto: Altafulla Ràdio
04 de maig del 2026
Èxit en la 17a Cursa 1 de Maig dels Atletes d’Altafulla
Més de 800 participants entre infants i adults han tornat a protagonitzar una jornada esportiva, lúdica i solidària al barri marítim
La 17a Cursa 1 de Maig dels Atletes d’Altafulla ha sigut, un any més, un èxit en tots els sentits, principalment pels més de 800 participants entre la prova d’adults i les curses infantils, i després per la complicitat del públic, l’atenció dels comerços del voltant de la plaça dels Vents, i per la direcció àgil i professional l’entitat amb el suport tècnic d’Athletic Events. Amb tot plegat, ha sigut una autèntica jornada esportiva, lúdica, festiva i inclusiva.

La responsable dels Atletes d’Altafulla, Elena Rodríguez, així ho ha corroborat en declaracions a aquesta casa, destacant que la climatologia ha sigut bona, malgrat el vent de darrera hora, l’alta participació femenina (50%) i l’ajuda de tots els voluntaris i voluntàries.

La jornada ha començat a les 9.45h amb la Cursa Open per a majors de 16 anys en què Carlos Insa (Club Triatló Cornellà) i Marta Camps (Atletes d’Altafulla) han complert els pronòstics per proclamar-se els guanyadors de la branca masculina i femenina, respectivament. Insa ha repetit el triomf de l’any passat amb un temps de 15 minuts i 54 segons, mentre que Camps ha obtingut la seva novena victòria en el mateix nombre d’intents amb una marca de 19 minuts i 14 segons. Una mostra que la Cursa 1 de Maig, a banda de ser una proposta popular, també compta amb corredors i corredores d’alt nivell.

Tot seguit, ha tingut lloc la prova juvenil en què, com és habitual, han participat alguns atletes que competeixen a escala federada com els del Barcelona Atletisme o el CN Tàrraco. I a partir d’aquí, les curses infantils en què la canalla ha sigut l’autèntica protagonista; la majoria ha repetit respecte a edicions anteriors, i una petita part hi ha pres part per primera vegada. “Hem hagut de corregir alguna actitud que no ens ha agradar, però en general tot ha anat molt bé”, explica Rodríguez.

Entremig de les proves infantils ha tingut lloc la Cursa Corre amb un Amic per a nens i nenes amb discapacitat, la més especial de totes i que, novament, ha tornat a posar les emocions a flor de pell. Els participants han tingut l’oportunitat de formar part i de gaudir d’un esdeveniment esportiu com qualsevol altre nen i nena, demostrant que la inclusió del seu col·lectiu és simplement qüestió de voluntat.
Elena Rodríguez, responsable dels Atletes d'Altafulla
Elena Rodríguez, responsable dels Atletes d'Altafulla
Elena Rodríguez, responsable dels Atletes d'Altafulla
Social
Et recomanem
Festa Votiva del Quadre de Sant Antoni
Del 4 al 13 de setembre
Informació i programació a: www.altafulla.cat/lapetita
Acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya
11 de setembre a les 10h al C/ Clot de Torrell
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla