Esports
Foto: Atletes d'Altafulla
29 de juny del 2026
L’altafullenca Elena Rodríguez, bronze en els 800 metres F50 del Campionat d’Espanya Màster
La torrenca Maria José Carabante ha sigut campiona i subcampiona dels 800 i els 400 metres F55, respectivament
L’atleta d’Altafulla Elena Rodríguez ha aconseguit una medalla de bronze en el Campionat d’Espanya Màster a l’aire lliure celebrat a l’Estadi Vallehermoso de Madrid entre el 26 i el 28 de juny. Concretament, la del Baix Gaià ha quedat tercera classificada en la prova dels 800 metres de la categoria F50, assolint així el seu primer podi en una competició individual a escala estatal, com ha destacat en declaracions al BG Esports.

L’altafullenca ha creuat la línia de meta en 2 minuts, 38 segons i 41 centèsimes, quedant-se molt a prop del subcampionat assolit per Marta Molpeceres (At. Arroyomolinos) amb un temps de 2:37:22. La campiona ha sigut Carolina Capdevila (Universidad León Sprint Atletismo) amb 2:35:55.

En aquesta prova i categoria per cert, encara estan vigents tant el rècord d’Espanya (2:19:37) com el rècord del campionat (2:23:38) de la també altafullenca Marta Camps el 2022 i el 2021, respectivament. Per cert, estava inscrita en les proves dels 800 i els 1.500 metres F55, però finalment no hi ha pogut assistir.

Tornant a Rodríguez, ha participat en una altra distància, la dels 400 metres. “Tot i no ser una prova habitual per a mi”, ha recordat, s’ha quedat a prop de fer un doblet de medalles. I és que l’atleta del Barcelona Atletisme ha quedat quarta classificada amb un temps d’1 minut, 7 segons i 47 centèsimes. Han sigut tres segons i escaig els que l’han separada de la tercera plaça assolida per María del Valle Pascual (Durango Kirol Taldea).

I en aquesta prova també segueix vigent un rècord del campionat establert per una altra corredora de casa nostra, la torrenca i veïna de Brises del Mar, Maria José Carabante (1:01:16) el 2022. Una Carabante, que a diferència de Camps, sí que ha pogut estar present a la cita a Madrid en la qual ha participat en diverses proves.

L’actual atleta del UCAM-Cartagena s’ha proclamat campiona en els 800 metres F55 amb un temps de 2:36:28. Aquí, no ha pogut superar els seus dos propis rècords, el de l’estatal (2:23:51) i el del campionat (2.28.79) signats el 2023. També ha sigut subcampiona en els 400 metres F55 amb una marca d’1:04:82, quedant-se a menys de dos segons d’Esther Colas (Track Cross Road Team).

Carabante ha completat la seva participació en el Campionat d’Espanya Màster amb una quarta plaça en el 4x400 relleus Mixts 35 juntament amb els seus companys d’equip Alejandro Spinola, Alberto Ferrer i Prudencia Guerrero.
Elena Rodríguez, atleta del Barcelona Atletisme
Elena Rodríguez, atleta del Barcelona Atletisme
Elena Rodríguez, atleta del Barcelona Atletisme
Social
Et recomanem
26a Nit de Bruixes d'Altafulla
26 i 27 de juny a partir de les 18h a la Vila Closa
Programació sencera a: www.altafulla.cat
El Jardí Sonor
4 i 5 de juliol
Programació sencera a: www.eljardisonor.cat
Festival Altacústic
17 i 18 de juliol
Programació sencera a: www.altacustic.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla