Foto: Associació Marxa Aquàtica Baix Gaià
16 de desembre del 2025
L’Associació Marxa Aquàtica Baix Gaià aposta fort per la marxa nòrdica
L’entitat incorpora aquesta secció a la seva oferta esportiva, i preveu participar en competicions a partir de 2026 i fins i tot ser seu d’una prova no competitiva
L’Associació Marxa Aquàtica Baix Gaià fa mesos que treballa en un projecte per incorporar de forma oficial una nova secció centrada en una altra modalitat diferent, i a la vegada complementària, de la marxa aquàtica, la marxa nòrdica. De moment, hi ha un bon grapat de socis i sòcies que ja han començat a practicar-la i des de l’entitat inclús pensen “hi ha alguns que podrien participar i fer bons resultats en les proves que es fan a Catalunya”. Són paraules del vicepresident, Francesc Sentís, en la secció que l’associació té al BG Esports.
De fet, l’aposta que han fet els responsables del club per la marxa nòrdica és tan ferma, que fins i tot han demanat a la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) organitzar una prova –no competitiva- a Creixell. “L’objectiu és fomentar la pràctica d’aquesta disciplina”, argumenta el president Pere Vivancos ‘Kepa’, donant-li un impuls per aconseguir nous adeptes i donar un al·licient més als que ja la practiquen.
L’entitat ja fa setmanes que du a terme entrenaments de marxa nòrdica amb aquelles persones que s’han animat a provar-la, i preveu assistir a competicions a partir del 2026. Paral·lelament, mantindrà les activitats de marxa aquàtica, com la Lliga d’Hivern, la Lliga de Fons o el Creixell Fent Salut, i les de senderisme, a banda d’organitzar altres propostes esportives i saludables per al benefici dels veïns de Creixell i del Baix Gaià.
Francesc Sentís, vicepresident de l'Associació Marxa Aquàtica Baix Gaià
Pere Vivancos 'Kepa' i Francesc Sentís, president i vicepresident de l'Associació Marxa Aquàtica Baix Gaià