Esports
Foto: Club Dojo Tarraco
28 d'octubre del 2026
La catllarenca Wendy de la Fuente es proclama campiona de la Super Copa d’Espanya Absoluta de judo
La judoka del Club Judo Dojo Tarraco ha guanyat els quatre combats disputats en la categoria -70 kg i ascendeix al cinquè esgraó del rànquing estatal
La judoka del Club Judo Dojo Tàrraco Wendy de la Fuente s’ha proclamat campiona en la categoria de -70 kg de la Supercopa d’Espanya Absoluta celebrada aquest passat dissabte 24 d’octubre al Pavelló Poliesportiu Alhóndica-Sector III de Getafe, a Madrid. En declaracions al BG Esports, ha dit que ha sigut una competició molt positiva en què, més enllà d’endur-se la medalla d’or, ha complert l’objectiu prioritari de preparar-se degudament per al Campionat d’Espanya, que tindrà lloc el 28 de novembre.

De la Fuente ha disputat quatre combats contra Candela Rodas (Catalunya), Maria Ramos (València), Aitana Sala (València) i Leire Alias (Aragó), i ha aconseguit la victòria en tots ells. En els tres primers ha aconseguit 30 punts, deu en cadascun, per assolir el títol per davant d’Aitana Sala i Maria Ramos amb 11 unitats cadascuna. Gairebé totes les participants estan classificades per al campionat estatal del novembre, la qual cosa ha permès a la catllarenca comprovar de primera mà el nivell que s’hi trobarà.

La victòria a la Supercopa d’Espanya situa a Wendy de la Fuente en la cinquena posició del rànquing estatal, entre les millors judokes de la seva categoria. Això, a més, és un factor important de cara a tenir un bon sorteig en les primeres eliminatòries del Campionat d’Espanya, el qual afronta amb “l’objectiu de guanyar-lo, evidentment”, ha sentenciat.

La Supercopa d’Espanya ha comptat amb 154 judokes de 15 comunitats autònomes diferents i també de Portugal, dels quals 113 han sigut homes (73.38%) i 41 han sigut dones (26.62%). L’esportista del Baix Gaià ha contribuït a la tercera posició de la Federació Catalana de Judo (FCJ) en la classificació final per equips; la seva ha estat una de les dues medalles d’or de la delegació. La resta del botí: una plata, un bronze, tres cinquenes posicions i dues setenes places.
Wendy de la Fuente, judoka del Club Judo Dojo Tarraco i de l'Elite Judo Occitanie
Wendy de la Fuente, judoka del Club Judo Dojo Tarraco i de l'Elite Judo Occitanie
Wendy de la Fuente, judoka del Club Judo Dojo Tarraco i de l'Elite Judo Occitanie
Social
Et recomanem
Festa Major de Sant Martí 2026
Del 31 d'octubre al 15 de novembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat/santmarti
Dia Internacional contra la violència envers les dones
25 de novembre de 2026
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla