05 de juny del 2025
La patinadora Ariadna Gironès brilla i gaudeix en la temporada del debut en la modalitat de grups xous
La torrenca ha sigut campiona d’Europa, Espanya i Catalunya amb el CP Artístic Skating Cunit i ara apunta al Mundial
Una setmana i mitja enrere, la patinadora de Torredembarra, Ariadna Gironès, es va proclamar campiona de la categoria de grups petits del Campionat d’Europa de Grups Xous que va tenir lloc a Saragossa amb el CP Artístic Skating Cunit i la coreografia, o disc en un llenguatge més tècnic, ‘Oh Fortuna’. Per la torrenca és una fita que “encara em costa de creure” perquè és “el somni al qual aspira qualsevol persona que s’ha immers en competicions internacionals”, ha reconegut en declaracions al BG Esports.
Gironès té ben clar que res d’aquest somni hauria estat possible sense els seus companys i companyes d’equip, entre ells el vilafranquí Ot Font amb qui tants entrenaments i experiències va compartir en la seva etapa al Club Patinatge Torredembarra. “La connexió que s’ha format enguany és màgica, tots som un sobre la pista”, explica.
La torrenca tot just s’ha estrenat enguany en la modalitat de grups xous després d’haver acabat la seva etapa en les competicions individuals. El balanç a nivell de resultats és immillorable, perquè amb el club del Baix Penedès i el disc ‘Oh Fortuna’ ha sigut campiona de Catalunya, Espanya i més recentment d’Europa. Tot, fruit del sacrifici i el treball que han fet en els entrenaments, reconeix.
La valoració d’aquesta primera temporada amb la nova modalitat és totalment positiva per Gironès, perquè més enllà dels resultats, que han sigut els millors, assegura que gaudeix moltíssim tant en les sessions com en les competicions pel fet d’estar sempre acompanyada de més persones “que ho fan tot més amè i divertit”, ha sentenciat.
‘Oh Fortuna’ presenta dues protagonistes, una tarotista i una dona pobre que busca la bona fortuna, mentre que la resta de patinadors i patinadores representen les cartes del tarot. Les mateixes cartes són les que poden proporcionar la fortuna a canvi d’un sacrifici, que en el cas de la protagonista és la mort del seu nadó.
“Crec que el que volíem explicar s’ha entès bastant bé”, explica Gironès, que ara té uns dies de vacances abans de reprendre els entrenaments per preparar la Copa del Món que tindrà lloc a la Xina el mes d’octubre. Serà l’últim gran repte de la temporada 2024, el més exigent de tots els que han afrontat i a la vegada el més il·lusionant, i que se solaparà amb l’inici del següent curs.
Ariadna Gironès, patinadora del CP Artístic Skating Cunit
Ariadna Gironès, patinadora del CP Artístic Skating Cunit
Ariadna Gironès, patinadora del CP Artístic Skating Cunit