20 d'octubre del 2026
Les torrenques Ariadna Gironès, Elena Fortuny i Aina Fernandes es proclamen campiones del món de grups xou
Les dues primeres completen un 2026 d’ensomni amb el Grup Petit de l’Artístic Skating Cunit, mentre que la tercera assoleix l’èxit més gran del curs amb l’equip Júnior
Les patinadores de Torredembarra, Ariadna Gironès i Elena Fortuny, s’han proclamat campiones del món de Grups Xou Petits amb l’Artístic Skating Cunit en la competició celebrada en el marc dels World Skate Games que s’estan disputant aquest mes d’octubre a Asunción (Paraguai). La seva veïna Aina Fernandes també s’ha penjat la medalla d’or, en el seu cas en la categoria Júnior i també amb el club del Baix Penedès.
El conjunt cunitenc, que ja era el màxim favorit en les travesses, ha sigut total amb una defensa impecable del disc ‘Ella, tu i jo’ sobre la pista. Els jutges han valorat l’actuació amb 43.89 punts, mentre que el segon classificat, el CPA Tona ha obtingut 41.76 punts amb ‘Azadi’. Les terceres en discòrdia, les italianes Evolution, han completat el podi amb la seva proposta ‘The Maestro’s Factory’ i 37.85 punts.
Per Gironès és la segona medalla mundial que aconsegueix en aquesta modalitat després de la que va assolir l’any passat. En canvi, per Fortuny és la primera, ja que en el seu cas, recordem, s’ha incorporat a l’AS Cunit aquesta temporada, demostrant que les seves habilitats sobre els patins estan a l’alçada del club més llorejat de la modalitat de grups xou. Les torrenques tanquen així un 2026 d’ensomni en què també han estat campiones de Catalunya, Espanya i Europa.
AINA FERNANDES ES PROCLAMA CAMPION EN CATEGORIA JÚNIOR
Com dèiem, l’èxit torrenc i del Baix Gaià en el Campionat del Món de Grups Xou l’ha completat Aina Fernandes amb l’equip Júnior de l’AS Cunit, que s’ha imposat amb la coreografia ‘Sans Papier’ amb la qual havia aconseguit el bronze en el Campionat d’Europa del passat mes de maig. Per tant, la preparació que les patinadores han fet des d’aleshores, ha tingut els seus resultats.
Les del Baix Penedès han pujat al primer esgraó del podi mundial amb 35.27 punts, superant a dos equips italians, l’Skate Stars i el seu disc ‘Case Closed’ amb 32.22 punts, i de Division i el seu disc ‘The Sound of Silence’, valorat pel jurat amb 31.30 punts. Així, Fernandes ha completat una magnífica campanya en què ha aconseguit un or català, una plata estatal, un bronze europeu i un or mundial, el millor colofó sens dubte per a la seva primera experiència en la modalitats de grups xou.