Esports
Foto: Altafulla Ràdio (Arxiu)
31 de gener del 2025
Tot a punt per a la 13a Marxa dels Castells del Baix Gaià
Aquest diumenge arriba a Altafulla una nova edició d’aquesta cita ineludible en el calendari, que aplegarà 1.100 esportistes
La 13a Marxa dels Castells del Baix Gaià arriba aquest diumenge a Altafulla amb la participació de 1.200 esportistes d’arreu de la demarcació i Catalunya, i també d’alguns punts de la resta de l’Estat. D’aquesta manera, l’esdeveniment repeteix l’èxit d’assistència de les dues darreres edicions, a l’espera que enguany es desenvolupi amb la mateixa normalitat i comprovar com funcionen les novetats.

DADES DE PARTICIPACIÓ DE LA MARXA

D’entre aquest miler de participants destaca que més de la meitat són dones, un 54%. En general, el 64% procedeix de la demarcació de Tarragona, i la resta d’altres punts de Catalunya i l’Estat. Quant a les proves, la marxa curta de 16 km és la que més esportistes aglutina, com és habitual, amb uns 650, mentre que la marxa llarga de 26 km en té 230. Si fa o no fa, és la mateixa xifra que els que fan la cursa trail no competitiva, comptant ambdós circuits, com ha explicat el responsable de Running Solutions, Juanan Fernández.

ELS CIRCUITS DE LES CURSES I LES CAMINADES

Com dèiem, la Marxa dels Castells presenta dos circuits diferenciats, un de 16 km i un altre de 26 km. Es repeteix l’opció de fer-los corrent o caminant, amb una àmplia majoria de caminadors. La novetat és que enguany també s’ha obert a la participació amb gossos, els quals tindran els seus propis avituallaments i un servei de veterinari.

Pel que fa als recorreguts, s’ha inclòs el Castell de Ferran a la nòmina de castells pels quals passa la prova. A més, s’hi ha instal·lat el primer avituallament, que fins ara es col·locava a l’entrada del Médol. D’aquesta manera, s’evita ocupar una zona per la qual passen caminants, corredors o ciclistes a nivell particular.

Igualment, enguany l’organització regala una tassa a tots els inscrits; una tassa que serà obligatòria dur durant la prova per gaudir dels avituallaments. Fernández ha dit que és una mesura pensada en la sostenibilitat i també per evitar que qualsevol persona aliena a l’esdeveniment se’n pugui beneficiar.

RECOLLIDA DE DORSALS I TIMMING DE LA MARXA

Els participants podran recollir els dorsals aquest dissabte en horari de 17h a 20h al Centre d’Entitats. És l’opció preferent per tal de facilitar la gestió de l’organització i evitar aglomeracions diumenge, en què també es podran agafar entre les 8h i les 9h. Precisament, els corredors, tant del circuit de 16 km com del de 26 km, seran els primers a sortir a les 9h. A les 9.05h ho faran els de la caminada llarg, i a les 9.30h els de la caminada curta.

Es calcula que els primers participants arribin sobre les 11.30h i les 12h, moment en el qual començarà la botifarrada. A les 12h, hi haurà la classe de zumba, una activitat que es manté respecte a l’any passat. A les 13.30h arrancarà el concert de versions amb ‘El último vinilo’, que és la novetat en l’àmbit purament festiu, i tot seguit, a les 14.30h, hi haurà sessió de discjòquei fins a les 16h.
Juanan Fernández, director de la Marxa dels Castells del Baix Gaià
Juanan Fernández, director de la Marxa dels Castells del Baix Gaià
Social
Et recomanem
Presentació dels 'Estudis Altafullencs 49'
11 d'abril a les 19:30h a les antigues escoles Teresa Manero
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla