Notícies
Foto: Gerard Recasens
25 de febrer del 2019
171 refugiats en situació d’extrema vulnerabilitat s’allotgen a l’Hotel Morros de Torredembarra
Es tracta de famílies amb menors al seu càrrec, malalts crònics, i persones amb discapacitat, provinents de països com Veneçuela, Hondures, i Geòrgia
L’Hotel Morros de Torredembarra acull des de divendres al migdia 171 refugiats en situació d’extrema vulnerabilitat. La majoria fa poc temps que han arribat a Catalunya i fins ara residien a Barcelona. La saturació de la demanda d’allotjament a la ciutat, però, ha obligat a buscar altres alternatives arreu del territori, i l’hotel torrenc ha estat un dels establiments que ha obert les seves portes per acollir-los de manera temporal.

La seva inclusió al Programa Estatal d’Ajuda Temporal per a Sol·licituds d’Asil, del qual Creu Roja n’és una de les entitats gestores, es troba a dia d’avui en procés de tramitació. La seva situació d’extrema vulnerabilitat i la manca dels recursos bàsics necessaris per sobreviure amb condicions, però, fa que la primera fase del pla s’hagi activat de manera immediata. Es tracta de famílies amb menors al seu càrrec, malalts crònics, i persones amb discapacitat, provinents de països com Veneçuela, Hondures, i Geòrgia, que han estat derivats per Creu Roja Barcelona.

En aquest primer període d’acollida temporal, les persones refugiades tenen dret a una acollida residencial per un període de 6 mesos amb possibilitat de pròrroga per un màxim de 3 mesos més. Segons fonts de Creu Roja Tarragona, la previsió és que a Torredembarra s’hi estiguin al voltant d’un mes.

Durant aquest temps, Creu Roja els ofereix una atenció integral que contempla l’aprenentatge de l’idioma, l’assessorament i l’acompanyament jurídic en la seva sol·licitud de protecció internacional, l’atenció psicosocial, així com tot un seguit d’accions que conformen un itinerari d’inclusió social, formatiu i laboral.
Social
Et recomanem
Mulla't per l'Esclerosi Múltiple
6 de juliol d'11h a 14h a la piscina municipal
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Diada Castellera de les Cultures
12 de juliol a les 18h a la plaça del Pou
Amb: C. de Vilafranca, V. de Valls, Xiquets Tgn i C. d'Altafulla
Festival Altacústic
Del 18 al 20 de juliol
Programació i entrades a: www.altacustic.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla