Notícies
Foto: Altafulla Ràdio
20 de maig del 2019
26M / AA vol donar continuïtat al microurbanisme, a la promoció econòmica, i al comerç especialitzat amb valor afegit
La formació espera tirar endavant el Pla Estratègic de Turisme, i preveu la creació d’una aplicació de mòbil intel·ligent que potenciï el patrimoni, la cultura, i el turisme
Alternativa Altafulla (AA) presenta el “microurbanisme” com una mesura “decisiva” en les àrees de comerç i turisme. L’alcaldable, Fèlix Alonso, parla de la importància de “posar color a un carrer, a una plaça, o a un barri”, i d’impulsar “petites actuacions que permeten grans canvis”.
Un fet “demostrable” –apunta- si fem un passeig per la plaça dels Vents, on assegura que “l’esclat a nivell comercial ha estat impressionant” després de les actuacions que s’hi ha dut a terme; per la plaça Martí Royo, on “aquest microurbanisme ha permès que canviés el tipus de bar, de públic, i de relacions; o per alguns carrers de la Vila Closa, on “la peatonalització ha donat vida”.

El cap de llista es mostra convençut que “el més important és atraure la gent a Altafulla”, i insisteix que “l’aposta per la promoció i la comunicació han permès minvar les conseqüències de la crisi econòmica al municipi”. Assegura que “atraure un turisme familiar i de tranquil·litat és l’èxit d’Altafulla, i el més important és que això continuï, seguint la mateixa línia de treball que aquests darrers vuit anys”.

Fèlix Alonso explica que “la configuració del comerç ha canviat, no només a Altafulla, sinó a tot arreu”. Davant d’aquesta evolució, la seva proposta passa per “buscar l’especialització, un valor afegit, i un tret diferencial respecte el model de masses”.

Tot i ser conscient que l’esforç principal ha de provenir de les empreses privades, assegura que “l’actuació municipal influeix molt”. Com a mostra, destaca els prop de 138.000 euros que el consistori destina a dia d’avui a les partides de promoció en les àrees de Comerç i Turisme, sense tenir en compte els diners que hi dedica en els àmbits de la Cultura, les Festes, o l’Esport. “Una xifra molt més elevada –afegeix- del que ingressem d’impostos d’activitat econòmica directes i indirectes, que ascendeix als 75.000 euros”.

AA espera poder donar les primeres passes del Pla Estratègic de Turisme després del 26 de maig. També preveu la creació d’una aplicació de mòbil intel·ligent que potenciï el patrimoni, la cultura, i el turisme. Fèlix Alonso la presenta com “una eina fantàstica i molt potent”. La idea és renovar l’eslògan ‘Altafulla, deixa’t embruixar’ i substituir-lo per ‘Altafulla, mar de cultures’. Segons l’alcaldable, “un lema que connecta i arrela molt més amb la realitat del municipi, i que ho representa tot”.

La formació també contempla la possibilitat de tirar endavant els plans especials de la Vila Closa i el Barri Marítim.
Fèlix Alonso, alcaldable d'AA
Fèlix Alonso, alcaldable d'AA
Fèlix Alonso, alcaldable d'AA
Social
Et recomanem
25a Fira de Nadal d'Altafulla
Del 13 al 15 de desembre a la plaça de l'Església
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Exposició ‘Això sí que té un nom'
Fins al 20 de desembre al passadís de La Violeta
Per cortesia de La Frontissa – Associació de Dones Feministes
Casal Cultural la Violeta
Programació de tardor: del 12 d'octubre al 28 de desembre
Programa i tickets a: www.casalvioleta.cat
Agenda Cultural d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla