Notícies
Foto: Altafulla Ràdio (Arxiu)
28 d'agost del 2025
Adjudicades les obres de remodelació de la plaça dels Vents d’Altafulla
L’Ajuntament té previst que les obres comencin a finals de setembre i finalitzin abans de Setmana Santa juntament amb la reforma de l’Oficina de Turisme
La nova plaça dels Vents haurà d’estar enllestida per Setmana Santa. Aquesta és la previsió que fa l’Ajuntament d’Altafulla després d’haver adjudicat les obres de remodelació d’aquest espai icònic del barri marítim a Romà Infraestructures i Serveis. Els treballs començaran a finals de setembre, després de la reunió entre el consistori i l’empresa amb els veïns i comerciants de la zona per explicar-los el desenvolupament del projecte. Així ho ha explicat la coalcaldessa i regidora d’Urbanisme i Via Pública, Alba Muntadas.

Les obres de la plaça dels Ventses van licitar a mitjans de maig i el termini per presentar ofertes va cloure dos mesos després. Paral·lelament, també es va obrir la licitació dels treballs per a la reforma i ampliació de l’Oficina de Turisme, situada en el mateix espai, però va quedar deserta. D’aquesta manera, com ha dit Muntadas, ara serà l’Ajuntament qui pugui oferir l’obra a les empreses que els tècnics creguin que són més adients.

Les dues obres es durien a terme a la vegada –les de l’Oficina de Turisme tenen un termini d’execució d’entre tres i quatre mesos- per estar a punt per a Setmana Santa. La reforma de la plaça contempla seguir l’estètica de la Via Augusta amb llombardes i una plataforma única per millorar l’accesibilitat. L’objectiu, apunta Muntadas, és pacificar l’entorn amb una ampliació de l’espai per als vianants.

Durant els treballs també s’aprofitarà per substituir serveis com el clavegueram, que és de fibrociment i, per tant, totalment obsolet i fora de normativa. Igualment, també es millorarà el drenatge de pluvials i s’instal·larà un lavabo públic. Les obres de la plaça dels Vents es van licitar amb un cost de 732.000 euros, i l'import adjudicat és de 695.079,69 euros (sense IVA). Quant a l'Oficina de Turisme, els treballs es van licitar amb un preu de 109.000.
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla i regidora d'Urbanisme i Via Pública
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla i regidora d'Urbanisme i Via Pública
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla i regidora d'Urbanisme i Via Pública
Social
Et recomanem
Espectacle d'humor amb Impro Show
6 de setembre a les 20h a La Violeta
Venda d'entrades a: www.altafulla.cat
Tarda de jocs infantils
7 de setembre de 16h a 19h al Parc de Comunidor
Espai d'interacció amenitzat per MouT serveis i lleure
La Petita: Festa Votiva del Quadre de Sant Antoni
Del 5 al 14 de setembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla