Foto: Dignitat a les Vies
08 d'octubre del 2024
Alcaldes afectats pel tall de Renfe reclamen millores al pla alternatiu de transport i l'empresa diu que estudiarà ajustos
Els usuaris constaten una reducció de passatgers, acusen els retards en els trens i demanen més viatges directes
Els alcaldes i els usuaris dels municipis afectats pel tall ferroviari han exigit al director de Rodalies, Antonio Carmona, millorar el pla alternatiu que es va posar en marxa l'1 d'octubre. Entre altres, s'ha demanat que s'incrementi el nombre de busos que van directes a Barcelona, que es garanteixi la puntualitat del servei i que es prioritzin els trens de passatgers per davant dels de mercaderies, així com els regionals envers els de rodalies.
La petició s'ha fet en el marc d'una reunió entre el responsable de Rodalies
i el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Santiago Castellà, i els alcaldes dels municipis afectats pel tall ferroviari que han provocat les obres del túnel de Roda de Berà, així com amb els portaveus de diverses plataformes d'afectats com Dignitat a les Vies i l'associació per la Promoció del Transport Públic (PTP). Hi han assistit, entre d'altres, el coalcalde d'Altafulla, Jordi Molinera, i l'alcalde de Roda de Berà, Pere Virgili. Tot plegat per fer una valoració de com ha estat la primera setmana del servei i proposar-ne millores.
De moment, Carmona ha afirmat que s'estan estudiant i analitzant diverses opcions amb l'objectiu "de millorar l'oferta ferroviària" i aconseguir un "millor índex de puntualitat" dels combois.
Pel que fa al col·lapse que ha viscut la línia R2 Sud des que es va posar en marxa el pla alternatiu, el director de Rodalies ha valorat l'opció que tots els combois d'aquesta línia que surten des de Sant Vicenç de Calders ho facin amb doble composició "per evitar aquesta situació".
Carmona no ha avançat quins podrien ser els canvis que s'aplicaran ni el nombre de passatgers que han fet ús del pla alternatiu des de dimarts passat però ha reconegut que el volum d'usuaris ha disminuït en l'última setmana. Tot i això, ha assegurat que "en cap cas" es reduirà el nombre de busos, sinó que es redistribuiran per donar un millor servei.
PETICIONS DELS MUNICIPIS
L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha valorat "relativament bé" el servei ofert pels autobusos durant l'última setmana, tot i que considera que "s'ha de coordinar encara millor els horaris amb el dels trens", que diu no estan funcionant bé, pels retards que pateixen. De fet, Viñuales ha afegit que aquesta situació ha portat molts usuaris a optar pel vehicle privat. En línies similars s'han expressat altres dirigents polítics municipals, cadascú concretant en les afectacions a les seves viles.
EXIGÈNCIES USUARIS
Per la seva banda, el portaveu de l'associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), Daniel Pi, ha demanat millorar la fiabilitat dels trens perquè sinó la gent buscarà alternatives privades al transport públic. Igualment ha demanat una bona gestió de les sortides entre rodalies i regionals a Sant Vicenç i que hi hagi més busos directes Reus - Barcelona
I un dels portaveus de la Plataforma Dignitat a les Vies, Adrià Allo, ha lamentat que els usuaris "no poden fer una valoració positiva" de la primera setmana del servei alternatiu, ja que els retards han superat els 30 minuts en la majoria dels casos.
La trobada ha tingut lloc a la Subdelegació del Govern de Tarragona.
Antonio Carmona, director de Rodalies Catalunya
Daniel Pi, portaveu de l'associació per la Promoció del Transport Públic
Adrià Allo, un dels portaveus de la Plataforma Dignitat a les Vies