Notícies
Foto: Josep Lago
04 de juny del 2025
Alerta de les empreses antiplagues per la proliferació de malalties que poden dur els insectes
Es demana que els ajuntaments realitzin prevenció i que les autoritats sanitàries estiguin alerta
Les empreses antiplagues alerten de l'augment de malalties tropicals que poden dur els mosquits comuns i els tigre. Les fortes pluges de la primavera han fet augmentar la presència d’insectes a Catalunya.

L'Associació Catalana d'Empreses de Salut Ambiental ha alertat aquest dimarts de l’augment de mosquits, tant els comuns com els tigre. Aquest increment pot fer créixer la transmissió de malalties tropicals com el dengue, el zika, el chikungunya o la febre del Nil occidental.

L'entitat remarca que els ajuntaments han de fer tasques preventives per controlar les larves de mosquits des de finals d'hivern. També han demanat a les autoritats sanitàries que estiguin atentes a l'aparició de brots de malalties importades, que es podrien convertir en endèmiques.
Social
Et recomanem
Altafujazz: Nando Picó Quintet
7 de febrer a les 20h a La Violeta
Organitza: OilJazz
Carnaval d'Altafulla
Del dijous 12 al dimecres 18 de febrer
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla