Notícies
Foto: CRAM
03 de setembre del 2024
Alliberen les 36 tortugues nascudes a Tarragona que han necessitat incubació artificial
Prop de 200 persones es reuneixen a la platja de la Savinosa per veure com els petits rèptils entren al mar
Les 36 tortugues que van néixer dijous passat a la platja de la Savinosa de Tarragona, i que han necessitat incubació artificial per garantir-ne la supervivència, han estat alliberades aquest dilluns. Són els darrers exemplars que quedaven per entrar al mar de l'únic niu de 'caretta caretta' que hi ha hagut aquest estiu a Catalunya, a partir d'una única posta d'una tortuga que va fer 90 ous.

Durant aquests dies han estat al centre de recuperació de la Fundació per a la Conservació i Recuperació d'Animals Marins (CRAM). Prop de 200 persones s'han aplegat a la platja per veure com els petits rèptils entraven a l'aigua. “D'aquí a quinze o vint anys, les femelles tornaran a la mateixa platja per pondre ous i repetir el cicle”.

L'oceanògrafa del CRAM, Sílvia Giralt, ha explicat que les cries "quan van néixer estaven un pèl immadures" i per això se les van dur a les incubadores que tenen a la seu del CRAM.
La temporada de postes s’allargarà fins a l’octubre, com recorda Giralt, tot fent una crida a la ciutadania perquè en cas de localitzar un niu o una tortuga, es truqui al telèfon d’emergències 112 per activar el protocol.
Social
Et recomanem
10è Pleamar Vintage Market
7 i 8 de juny durant tot el dia al parc de Voramar
Organitza: Associació Cultural Pleamar
23è Aplec de Sardanes 'Vila d'Altafulla'
8 de juny a partir de les 12h al parc del Comunidor
Organitza: Associació Altafulla Sardanista
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla