Notícies
Foto: Divines
05 de setembre del 2022
Altafulla acollirà una nova sessió del Festival Divines, a finals de mes
El certamen, que aposta per posar en valor la cultura feta per dones, porta a la plaça de l'Església els poemes de Joana Badia i la música de la cantautora Lia Sampai
El Festival Divines s'ha convertit ja en un clàssic de les nits altafullenques de finals d'estiu. Són ja sis anys de certamen i el tercer en què aquesta aposta per la creativitat de les dones aterra a Altafulla. Art i cultura en forma de recital poètic i musical amb les dones com a protagonistes i amb el maridatge de bon vi de la terra. Una oportunitat per conèixer noves artistes i també per donar veu a aquelles que compten ja amb una trajectòria extensa però potser no prou coneguda pel públic en general.

El responsable del certamen i president de l'entitat organitzadora, l'Associació Cultural Etcètera, l'Òscar Ramírez, posa en valor quina és l'essència del Divines.

I com dèiem el festival aterra novament a Altafulla, que n'esdevé seu junt amb Reus, per acollir, el 30 de setembre a les 21h i a la plaça de l'Església un recital de la rapsoda local Joana Badia i la cantautora barcelonina Lia Sampai, que presentarà el seu nou disc. Tot plegat maridat amb un vi de la DO Tarragona, en concret el Tatxam" del celler Estol Verd de Rodonyà. I una bosseta d'avellanes per acompanyar.

El Divines donarà el tret de sortida divendres 23 de setembre a Reus a La Fira Centre Comercial amb el tast poètic de l'escriptora lleidatana Ester Enrich Coma i el concert de la cantautora Anna Murillo, de Vilassar de Mar. El vi del concert serà de la DO Priorat i es diu Glops.

Després del seu pas per Altafulla, el tercer i últim concert del Di(vi)nes tornarà de nou a La Fira. Serà ja divendres 7 d'octubre, amb el tast de poesia la periodista veneçolana Marianella Yanes i la música de la cantautora italiana Laura Milazzo. El Vi Coordenades, de la DO Tarragona, completarà aquella nit de tancament de la sisena edició del festival.

Com sempre, els tres concerts del festival Di(vi)nes són gratuïts però en el cas d'Altafulla, si es vol tenir accés a la copa de vi i les avellanes cal passar abans a recollir la invitació per l'ajuntament o demanar-la al correu associacioetcetera@gmail.com perquè hi ha un límit de 150 consumicions. De totes maneres, al concert hi podrà assistir tothom que vulgui.
Òscar Ramírez, president de l'Associació Cultural Etcètera
Òscar Ramírez, president de l'Associació Cultural Etcètera
Social
Et recomanem
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Art al carrer: mercat d'art d'Altafulla
4 de maig de 10h a 14h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Cercle Artístic d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla