Notícies
Foto: Arxiu
11 de maig del 2021
Altafulla busca regularitzar el seu parc d'habitatges turístics amb la col·laboració de la ciutadania
Es calcula que actualment hi ha més de 200 apartaments d'aquesta tipologia que operen de manera irregular a la vila
L'Ajuntament d'Altafulla ha posat en marxa una enquesta oberta a tothom perquè la població doni la seva opinió sobre els habitatges turístics que hi ha a la vila o els que hi podrien haver en un futur, en cas que es vulgui que n'hi hagi més. Es tracta d'una eina més per tenir en compte en la planificació que s'està duent a terme amb la Càtedra d'Habitatge de la URV per definir un model sostenible per a Altafulla. Es tracta de posar sobre la taula la necessitat o no de comptar amb un parc d'habitatges turístics de determinat volum quan en total els habitatges de la vila són vora 5.000. I és que actualment hi ha registrats 350 habitatges turístics a la vila, però es calcula que n'hi ha entre 200 i 250 que operen de manera il·legal. Posar fi a aquesta situació és un dels objectius de la futura ordenança que s'ha de tirar endavant en aquest àmbit. Ho ha explicat a Altafulla Ràdio el coalcalde, Jordi Molinera.

Tot i que amb el treball conjunt que està fent l'ajuntament d'Altafulla i la Càtedra d'Habitatge de la URV compta ja amb prou dades com per definir un model prou sòlid pel que fa a la planificació urbanística en l'àmbit turístic, s'ha volgut comptar amb la participació ciutadana i l'opinió d'aquelles persones o empreses implicades-

Ara hi ha 10 dies per poder participar en l'enquesta, disponible al web municipal i posteriorment es posarà en debat tot plegat en una reunió presencial per poder tirar endavant l'ordenança. Aleshores serà el moment de reactivar, si s'escau, l'atorgament de llicències, que va ser suspesa l'any passat per poder fer aquests estudis.
Jordi Molinera, coalcalde d'Altafulla
Jordi Molinera, coalcalde d'Altafulla
Social
Et recomanem
XLII Festa de l'Olla
11 de maig a les 13:30h al parc del Comunidor
Tiquets: Estanc Pijuan, Forn Nogués, Of. de Turisme i Ajuntament
11è Memorial Dr. Manel Chiva: l'alimentació en la salut del cor
17 de maig a les 18:30h al gimnàs de l'escola La Portalada
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla