Notícies
Foto: Altafulla Ràdio
26 de novembre del 2019
Altafulla dedica un record a les 52 víctimes de violència masclista oficials registrades aquest 2019
La lectura institucional del manifest i la performance a càrrec del grup de teatre +A Prop han tancat el programa commemoratiu del 25N
Altafullencs i altafullenques han volgut mostrar la seva implicació i solidaritat amb les víctimes de violència masclista aquest dilluns a la tarda a la plaça del Pou. La trobada s’ha emmarcat dins de la commemoració del Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, que se celebra cada 25 de novembre arreu del territori.

A Altafulla, la d’aquest 2019 ha estat una de les cites més concorregudes. Primer, amb la lectura institucional del manifest; i posteriorment, amb la performance artística que ha ofert el grup de teatre +A Prop de l’ong Mans per l’Acció Solidària, que ha volgut dedicar un record a les 52 dones mortes a mans de les seves parelles. Ha demanat la col·laboració de dones de totes les edats perquè deixessin un parell de sabates a terra per rememorar-les.

Per la coalcaldessa i regidora de Polítiques de Gènere, Alba Muntadas, l’elevada confluència demostra que “la ciutadania és cada vegada més conscient de la problemàtica”. Malgrat semblar que els esforços que fan les administracions en l’àmbit de la informació i la prevenció no donen els seus fruits, ha destacat amb optimisme l’increment de denúncies per part de les víctimes, un fet que denota una major conscienciació. “Un primer pas –ha afegit- per començar a eliminar aquesta violència”.

Muntadas considera que els esforços no s’han de centrar únicament en la jornada commemorativa del 25N, sinó que han de transcendir al dia a dia de les diferents àrees de les administracions.

El documental ‘Womanhood’, a proposta d’AA, va ser l’encarregat d’encetar el programa commemoratiu el diumenge a la tarda. Els actes s’han reprès aquest dilluns al matí a les escoles La Portalada i El Roquissar i a l’Institut, amb una lectura conjunta i simultània del manifest reivindicatiu a càrrec d’alumnes de totes les edats.
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla i regidora de Polítiques de Gènere
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla i regidora de Polítiques de Gènere
Social
Et recomanem
11è Memorial Dr. Manel Chiva: l'alimentació en la salut del cor
17 de maig a les 18:30h al gimnàs de l'escola La Portalada
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Fira de primavera
18 de maig de 12h a 20h al parc del Comunidor
Organitza: Ateneu de Dones d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla