Foto: Ajuntament d'Altafulla
10 de juny del 2026
Altafulla dona el tret de sortida a l’estiu amb una revetlla de Sant Joan tradicional, amb una bona dosi de foc, diversió i germanor
Més enllà de la foguera municipal, qui desitgi fer-ne alguna altra en qualsevol punt de la vila cal que en demani autorització pertinent abans del dia 15
La zona verda de davant el Castell d’Altafulla serà, novament, l’epicentre de la revetlla de Sant Joan a la vila, el pròxim 23 de juny. El programa d’actes proposat des de la regidoria de Festes de l’Ajuntament d’Altafulla, junt amb la Brigada Municipal, combina tradició, gastronomia i música per donar la benvinguda a l'estiu en la nit més màgica de l'any.
Els actes començaran a les 21h amb un correfoc de benvinguda a l'estiu al carrer de la Bassa, a càrrec dels Diables Petits d'Altafulla. Tot seguit, la celebració es traslladarà davant el castell amb l'arribada de la Flama del Canigó, la lectura del manifest de Sant Joan i l'encesa de la foguera municipal.
A les 22h tindrà lloc el tradicional sopar popular. El menú inclourà fideuà, coca de Sant Joan i una copa de cava. Els tiquets es poden adquirir anticipadament per deu euros a l'Oficina de Turisme, a l'Ajuntament i a l'estanc Pijuan, en aquest darrer cas només amb pagament en efectiu.
L'organització també fa una aposta per la sostenibilitat i anima els assistents a portar de casa el seu got, plat i coberts. Tot i això, qui ho necessiti podrà adquirir un lot reutilitzable al mateix recinte per tres euros.
La música començarà a dos quarts de dotze de la nit amb l'actuació del grup de versions Las Locas del Panda i la festa continuarà fins a la matinada amb la sessió de DJ Elnis, de La Xatarra.
D'altra banda, coincidint amb la celebració de la revetlla, l'Ajuntament recorda que el termini per sol·licitar l'autorització de fogueres i focs finalitza el pròxim 15 de juny. Les fogueres de gran format, de més d'un metre cúbic, han de tramitar-se a través de la plataforma EACAT, mentre que les fogueres mitjanes o focs de llenya es poden sol·licitar mitjançant la plataforma 9Perfoc de la Generalitat.
Des del consistori també es fa una crida a la responsabilitat i a la prevenció d'incendis. Es recorda la necessitat de consultar prèviament el nivell de risc d'incendi forestal i d'extremar les precaucions en l'ús de material pirotècnic, especialment a prop d'habitatges i zones verdes.
La revetlla està organitzada per les àrees de Festes i la Brigada Municipal de l'Ajuntament d'Altafulla.