Notícies
Foto: Altafulla Ràdio
06 de juliol del 2026
Altafulla es fa sentir en el pas del Tour de França per la vila
Malgrat no travessar el nucli urbà, el consistori va habilitar un espai a peu de la variant per facilitar la vivència d’aquest moment històric
Desenes de veïns i veïnes d’Altafulla i també visitants es van atansar aquest diumenge al migdia a la variant de la carretera N-340, l’A-7, per viure de prop el pas del Tour de França per casa nostra. La zona habilitada per fer el seguiment d’aquest esdeveniment va ser un èxit i desenes de famílies, grups d’amics i aficionats a títol individual van omplir els vorals de la via dins el terme municipal altafullenc. Alguns aprofitant les ombres que proporcionaven els arbres de l’entorn i altres protegint-se d’un sol i una calor intensa amb paraigües, gorres i ulleres. També amb vanos facilitats per l’Ajuntament d’Altafulla a través d’una carpa instal·lada al mateix lloc.

Des del consistori, el regidor d’Esports Àlex Cañas, es mostrava cofoi de la bona resposta de la gent que va fer cas a la crida per seguir el Tour malgrat aquest pas allunyat del nucli urbà de la vila.

I en el mateix sentit s’expressava el coalcalde, Jordi Molinera, qui valorava l’experiència històrica viscuda.

Amb la col·laboració d’una vintena de voluntaris del Tour, la seguretat de l’esdeveniment al seu pas per la vila va estar garantida per un dispositiu especial de la Policia Local, Mossos d’Esquadra i Protecció Civil. El sotsinspector i cap de la Policia Local d’Altafulla Jordi Gil, en donava detalls des de  la rotonda elevada de la variant on també es podia veure el pas dels ciclistes.

De voluntaris n’hi havia tant d’Altafulla mateix com d’altres poblacions properes com per exemple Reus, com és el cas del Miguel Angel o de l’Esthero també de la Sandra, vinguda de Barcelona.

I entre els espectadors també alguns estiuejants, veïns de segones residències i altafullencs          que no es volien perdre la fita.

La cursa ciclista més important del món va travessar la subcomarca durant la disputa de la segona etapa amb centenars d’aficionats animant els corredors al llarg de la variant i la carretera N-340.

La segona jornada del Tour, va començar a la ciutat de Tarragona i va acabar a Barcelona després de recórrer 168 quilòmetres i de passar per les nostres contrades pocs minuts després de les 14h quan enfilava la rotonda de la Móra, venint de la capital tarragonina. Enllaçava aquí amb la variant per trepitjar Altafulla i Torredembarra per recuperar novament el fil de la carretera N-340 per davant les urbanitzacions de la Marítima Residencial, Creixell i Roda de Berà, amb la imatge imponent de l’Arc de Berà com a eix.

La retransmissió televisiva del Tour també va permetre veure en pantalla alguns dels atractius turístics del Baix Gaià a través de les imatges de l’helicòpter. Aquestes es van emetre per més de 60 televisions i van arribar a 190 països.
Àlex Cañas, regidor d'Esports i Jordi Molinera, coalcalde d'Altafulla
Jordi Gil, sotsinspector cap de la Policia local d'Altafulla
Voluntaris i espectadors del Tour de França a Altafulla
Social
Et recomanem
El Jardí Sonor
4 i 5 de juliol a les 20:30h a la plaça de l'Església
Programació sencera a: www.eljardisonor.cat
Diada Castellera de les Cultures
11 de juliol a les 18:30h a la plaça del Pou
Amb: C. de Vilafranca, V. de Valls, Xiquets Tgn i C. d'Altafulla
Festival Altacústic
17 i 18 de juliol
Programació sencera a: www.altacustic.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla