Notícies
Foto: Ajuntament d'Altafulla
22 de desembre del 2025
Altafulla fa palesa la xacra de la violència masclista amb un acte sobri al passeig de Botigues de Mar
Diferents veïnes de la vila s’han unit per dir en veu alta els noms de les 95 dones assassinades enguany a tot l’Estat
Altafulla s’ha unit aquest diumenge a una iniciativa impulsada des de la plataforma Somos Ellas per recordar les dones que han estat víctimes de violència masclista al llarg de tot el 2025. La concentració ha servit d’homenatge a les 95 dones assassinades enguany a tot l’Estat i amb l’esperança que no n’hi hagi cap més per afegir a la llista d’aquí a finals d’any. Un llistat de noms que posa els pèls de punta i que s’han anat recitant un per un per part de veïnes i representants polítiques al consistori. Al mateix temps, els noms s’han mostrat escrits en uns papers que s’han col·locat al terra del passeig i que feien encara més evident la dimensió de la xacra de la violència masclista. Sentim un fragment de la lectura.

Cadascuna de les víctimes ha estat recordada amb el seu nom, si és que se’n tenia coneixement, i amb la seva edat. Així mateix, s’ha remarcat la condició de dones assassinades en cadascuna de les lectures fetes per les participants.

La concentració ha servit per visibilitzar aquests feminicidis, denunciar-los i conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de lluitar contra la violència envers les dones.
Lectura dels noms de dones assassinades
Social
Et recomanem
Pleamar Vintage Market d'Altafulla
4 i 5 d'abril al parc de Voramar
Informació i programació a: www.pleamarmarket.com
Diada castellera d'inici de temporada
11 d'abril a les 18h a la plaça del Pou
Amb: Jove Tgn, Vella de Valls, X. del Serrallo i C. d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla