Notícies
Foto: Ajuntament d'Altafulla
01 de juliol del 2020
Altafulla habilita un canal de natació al mar
Té una llargada d’uns 600 metres i està situat davant de la plaça Consolat de Mar
La regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Altafulla, que encapçala l’edil Àlex Cañas, ha habilitat un canal de natació a la platja del municipi. El canal, de 600 metres de llargada, s’inicia al punt del Servei de Socorrisme i Salvament Marítim situat davant de la plaça Consolat de Mar.

Com ha assenyalat el regidor d’Esports, aquest canal de natació dona resposta a una demanda d’aficionats que podran practicar la natació a mar obert i oferir així noves possibilitats a aquesta disciplina sense interrompre la zona de bany. Cañas ha assenyalat als micròfons d’aquesta casa que a Altafulla hi ha molts esportistes tant que fan triatlons com duatlons i que necessiten entrenar-se. Enguany, donades les restriccions en l’ús de la piscina municipal per la prevenció de la Covid-19, aquest canal era molt necessari.

La ubicació del canal, davant la plaça de Consolat de Mar, facilita, en cas d'emergència, l'actuació dels servei de salvament donada la seva proximitat. L'accés al canal és compartit amb els socorristes, i en casos d'actuació, aquests tindran preferència. És exclusiu per a nedadors, i en cap cas, hi poden accedir ni embarcacions ni paddle surf. El regidor d’Esports ha destacat que cal que els nedadors nedin per la dreta, deixant les boies al costat dret per crear d'aquesta manera dos sentits, un d'anada; i un altre de tornada, i evitar creuaments.

El canal està instal·lat perpendicular a la platja i finalitza en forma de “L”. Està degudament senyalitzat per dues línies de boies de color groc. Amb aquest canal, doncs, com ha remarcat Cañas, se segueix potenciant la pràctica esportiva a la vila.
Àlex Cañas, regidor d'Esports d'Altafulla
Àlex Cañas, regidor d'Esports d'Altafulla
Social
Et recomanem
Presentació del llibre 'Entendre els mapes' de Vicent Partal
27 de gener a les 19h al Museu Etnogràfic d'Altafulla
Organitza: ANC d'Altafulla
Concert inaugural de la temporada, Escarteen Sisters
31 de gener a les 20h al Casal Cultural La Violeta
Entrada gratuïta amb invitació. Organitza Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla