Foto: Cineclub Altafulla Link
28 de març del 2025
Altafulla tanca la commemoració del 8M amb la projecció de ‘Simone, la mujer del siglo’, a càrrec del Cineclub Link
El film narra la trajectòria de Simone Veil, una de les dones més poderoses del segle XX i defensora de la justícia social i el feminisme, entre altres causes
Aquest divendres al vespre arriba a la sala de La Violeta un film d’aquells que no deixen indiferent i que tracta qüestions de plena actualitat. A més, està protagonitzat per una dona que va ser i encara és referent per al moviment feminista i per la defensa de la justícia social, un film ideal també per al mes de març, quan s’ha commemorat el Dia Internacional de la Dona, el 8M.
Es tracta del film ‘Simone, la mujer del siglo’, una biografia de Simone Veil, una de les figures polítiques més influents de França i d’Europa. La pel·lícula repassa la seva trajectòria des de la infància a Niça fins al seu paper com a ministra de Sanitat francesa i presidenta del Parlament Europeu, passant pel seu testimoni com a supervivent de l’Holocaust i la seva lluita pels drets humans.
El relat, dirigit per Olivier Dahan, s'estructura a través de flash-backs que segueixen els records de Veil, interpretada per Rebecca Marder en la joventut i per Elsa Zylberstein en la maduresa. La fotografia en blanc i negre en els moments més foscos reflecteix el pes del seu passat, especialment la deportació a Auschwitz, on va perdre la seva mare, el seu germà i el seu pare. Tot i el dolor, va tirar endavant, es va formar com a advocada i magistrada i va entrar a la política per defensar els drets de les dones i els col·lectius més vulnerables.
Un dels moments més destacats del film és la seva defensa de la llei de despenalització de l’avortament el 1974, que va aprovar-se malgrat l’oposició de sectors conservadors. Anys més tard, es convertiria en la primera presidenta del Parlament Europeu escollida per sufragi universal, on va impulsar polítiques per la igualtat de gènere i la reconciliació europea després de la Segona Guerra Mundial.
Com és habitual la Violeta obrirà portes mitja hora abans de la projecció, amb la venda d’entrades a taquilla al preu de 5 euros per al públic general i de 2 euros per a socis o menors de 25 anys. Cal tenir en compte que el film està catalogat com a no apte per menors de 16.