02 de setembre del 2015
Alternativa Altafulla-Entesa (AA-E) presenta esmenes al Pressupost General de l'Estat de 2016
La voluntat és que es destinin partides a sis projectes que afecten el municipi i que suposarien una inversió de 15,5 milions d’euros
L'Esquerra Plural, a proposta d'Alternativa Altafulla-Entesa (AA-E), ha presentat un total de sis esmenes al Pressupost General de l'Estat (PGE) de 2016. Unes demandes que, segons el número ú de la formació altafullenca i alcalde del municipi, Fèlix Alonso, són de “coherència política” i es presenten amb la voluntat de “continuar reivindicant aquelles qüestions per les quals lluiten des de fa mesos”.
La voluntat del partit és que es destinin partides a aquestes sis projectes que afecten el municipi i que suposarien una inversió global de 15,5 milions d’euros. 9,5 milions es destinarien a accelerar la duplicitat de la carretera N-340 entre Altafulla, La Móra i la Pobla de Montornès. Una actuació que permetria realitzar la connexió de l'A-7 i l'AP-7 a Torredembarra, millorant la mobilitat i eliminant un dels punts negres de la xarxa viària espanyola en índexs de sinistralitat. Altres 3 milions d’euros s’utilitzarien per la finalització de l'enllaç ja existent de l'A-7 amb el nucli de la població d'Altafulla.
Una altra de les demandes és la regeneració de la platja amb l'objectiu de permetre una millora de l'atractiu turístic, així com per obtenir el mínim necessari de zona emergida per a la celebració d'una prova del calendari internacional de Triatló del 2016 i per a la celebració de la prova de triatló dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017. Per aquest projecte demanen una partida d’1 milió d’euros, com també en demanen 1 milió més per donar continuïtat al camí de ronda ja existent i enllaçar-lo amb la platja i el Castell de Tamarit.
Les esmenes contemplen també 650.000 euros per arranjar el pas subterrani d'Adif amb l'objectiu de permetre el pas de vehicles d'emergències fins a 3 metres, millorar la connectivitat per raons de seguretat i millorar la mobilitat de la població. I finalment, 350.000 euros més per a la reducció de l'impacte acústic sobre els habitatges propers a les vies del tren i per a la disminució dels efectes acústics sobre instal·lacions turístiques. Tot plegat, motivat per l'increment de trànsit de combois de mercaderies amb la prevista implantació del tercer fil ferroviari.
La previsió és que aquest mateix mes de setembre, abans de les eleccions al Parlament de Catalunya, el govern de l’Estat doni a conèixer la resolució d’aquestes esmenes.
Fèlix Alonso, número ú d'AA-E