23 de febrer del 2022
Aprovat l'augment del Salari Mínim Interprofessional, que arribarà als 1.000 euros al mes
El nou salari mínim s'aplicarà amb caràcter retroactiu a partir de l'1 de gener, i suposa un increment de 35 euros
El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts l'augment del Salari Mínim Interprofessional, que arribarà així als mil euros bruts al mes. La mesura va ser acordada a principis de febrer amb els sindicats i el rebuig de la patronal.
El nou salari mínim s'aplicarà amb caràcter retroactiu a partir de l'1 de gener, i suposa un increment del 3,6%. És a dir, 35 euros en termes absoluts.
La ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, ha celebrat la culminació de l'acord i ha assegurat que la norma allunya Espanya d'un model laboral "de baix cost i basat en la precarietat".
L'executiu espanyol calcula que l'increment de l'SMI beneficiarà directament dos milions d'empleats, especialment dones i joves i persones que tenen contractes temporals, treballen a temps parcial o en territoris amb nivells de desenvolupament més baixos.
Yolanda Díaz, ministra de Treball i Economia Social