Notícies
Foto: Ajuntament d'Altafulla
01 de juliol del 2020
Aquest cap de setmana s'incorporen els informadors de carrer i platja d'Altafulla
Els agents podran enretirar cadires, parasols i altres elements que s'hagin deixat a la sorra per reservar l'espai sense estar usant-lo
Quatre agents d'informació s'incorporaran ja aquest cap de setmana a la dinàmica municipal per informar i assistir als visitants i turistes que passin les seves vacances d'estiu a Altafulla. El nou personal s'encarregarà d'atendre les demandes d'informació de la gent respecte a qüestions d'interès turístic a més d'oferir-los informació sobre qüestions pràctiques, ja sigui al carrer o a peu de platja. En aquest àmbit, a més, jugaran un paper important per acabar amb una mala praxi que s'arrossega de fa molts anys, la reserva d'espai a la sorra amb tota mena d'elements com cadires, tovalloles o parasols. Els informadors enretiraran aquests elements de damunt la sorra si detecten que es fan servir amb aquesta finalitat. És a dir, si veuen aquest material perquè l'ha deixat algú que vol reservar el lloc per anar a la platja en algun altre moment, potser hores més tard.

Aquesta pràctica, molt estesa a les platges, es vol tallar de socarrel a Altafulla, on l'espai a la platja és limitat i més enguany, tenint en compte les mesures de distància que cal tenir en compte a causa de la pandèmia. N'ha fet referència el coalcalde d'Altafulla, Jordi Molinera, als micròfoins d'aquesta casa.

Molinera ha explicat que en un primer moment els qui reservin espai a la sorra rebran un advertiment però que si aquesta situació és reiterativa, els informadors retiraran els elements de la platja i els seus propietaris els hauran d'anar a recollir a l'Ajuntament. Amb la molèstia i la vergonya que això pot suposar per aquests usuaris incívics.

Per altra banda, el coalcalde de la vila ha explicat que els informadors rebran demà una formació específica sobre diverses qüestions que hauran de posar en pràctica en el seu dia a dia com és el tracte amb la gent, les mesures de seguretat respecte a la Covid-19 i coneixement del pla de gestió sostenible de la platja.

Els quatre informadors, dues noies i dos nois, desenvoluparan la seva tasca pels carrers de Baix a Mar i per la platja, principalment, tot i que algun d'ells podria ser present dalt la vila en moments concrets si fos necessari.
Jordi Molinera, coalcalde d'Altafulla
Jordi Molinera, coalcalde d'Altafulla
Social
Et recomanem
Presentació del llibre 'Entendre els mapes' de Vicent Partal
27 de gener a les 19h al Museu Etnogràfic d'Altafulla
Organitza: ANC d'Altafulla
Concert inaugural de la temporada, Escarteen Sisters
31 de gener a les 20h al Casal Cultural La Violeta
Entrada gratuïta amb invitació. Organitza Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla