Notícies
Foto: Ajuntament d'Altafulla
23 de desembre del 2022
Aquest divendres el Cant de la Sibil·la es representa per primer cop a Altafulla
La cita és a les 19h a l'Església de Sant Martí, amb una obra de tradició mil·lenària
Altafulla acull aquest divendres una cita imprescindible en el calendari dels amants de la música medieval amb el reconegudíssim Cant de la Sibil·la, Patrimoni Cultural Immaterial per part de la UNESCO en la seva versió de Mallorca.

Es tracta d'una representació que a Altafulla es farà a l'Església de Sant Martí i amb una adaptació de la melodia del Cant de la Sibil·la tarragoní a més de l'aportació creativa i original del compositor de la Riera de Gaià, Sergi Planas. El mateixa músic i productor del muntatge ha explicat al programa 'L'Hora Local' d'aquesta casa que la representació es basa en l'anunci de la fi del món i l'apocalipsi que va tenir lloc l'any 900. Amb aquesta premissa, vol ser una invitació a la reflexió: el futur ens és incert i inescrutable i, sovint, no tenim clar quin és el nostre paper en el món. De fet, compartim aquestes mateixes preocupacions amb els nostres avantpassats del segle X.

La creació de Planas segueix els cànons de la música medieval i utilitza el català antic de Mallorca en el seu text. Amb tot hi ha algunes modificacions respecte a altres representacions del Cant, com per exemple que no es caracteritza en excés el personatge de la Sibil·la, sent més fidel a la representació que es feia en els seus orígens, o bé l'ús de la trompeta per anunciar l'apocalipsi.

Per poder gaudir d'aquest muntatge que es preveu emocionant i intens, tan sols cal anar aquest divendres a les 19h a l'Església de Sant Martí. L'accés és lliure i gratuït, si bé es pot fer una aportació voluntària com a entrada.

La representació que es fa a Altafulla, com ha explicat Planas, és especial, ja que es farà tan sols un dia abans que el muntatge aterri a la Sagrada Família, en la que serà la primera representació de la història del Cant de la Sibil·la al temple de Gaudí.
Sergi Planas, músic i productor del Cant de la Sibil·la
Sergi Planas, músic i productor del Cant de la Sibil·la
Social
Et recomanem
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Art al carrer: mercat d'art d'Altafulla
4 de maig de 10h a 14h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Cercle Artístic d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla