Notícies
Foto: Ajuntament d'Altafulla
30 de novembre del 2023
Aquest divendres es realitza una enquesta a dones d'Altafulla entre 40 i 60 anys en el marc d'una recerca sobre el càncer de mama
El qüestionari es fa durant tot el dia a la sala de plens de l'Ajuntament i les participants no han d'haver patit mai la malaltia
Aquest divendres 1 de desembre té lloc a les dependències de l'Ajuntament d'Altafulla una enquesta en la qual es vol comptar amb la màxima participació possible. L'objectiu s'ho val: contribuir a la investigació sobre el càncer de mama. Es tracta d'una recerca que du a terme la Universitat Rovira i Virgili i que pretén, amb aquesta enquesta, obtenir dades de la població del territori per determinar patrons de comportament d'aquesta malaltia i quines circumstàncies poden concórrer en una dona per desenvolupar o no aquest tipus de càncer, entre altres qüestions, i ajudar els sanitaris a actuar de manera eficient en el cribratge d'aquesta afecció. En concret en l'enquesta es busca avaluar dones que no hagin estat mai diagnosticades de càncer de mama.

La crida per participar en l'enquesta va dirigida a dones entre 40 i 69 anys. L'anàlisi de les dades obtingudes serà d'utilitat pel projecte 'La col·laboració dels professionals sanitaris per incloure la Presa de Decisions Compartida al programa de cribratge de càncer de mama'. Un projecte que pretén donar eines per a una millor detecció precoç d'aquesta malaltia i evitar així que tingui conseqüències greus en la pacient.

Des de l'àrea de Salut del consistori, la primera tinent d'alcaldia, Eva Martínez, valora positivament la possibilitat de col·laborar en aquesta causa, i per això, explica, s'ha posat a l'abast els mitjans requerits per poder fer l'enquesta.

Pel que fa a l'enquesta, es realitza de forma presencial a la sala de plens amb l'acompanyament del mateix equip investigador, que ajudarà les participants a resoldre dubtes en cas d'haver-n'hi a l'hora de contestar les preguntes.

Les enquestes es realitzaran durant tot el dia de 10h a 18h i per prendre-hi part cal demanar cita i triar una franja horària en aquest tram. Es tracta només de tenir vint minuts disponibles per destinar a la causa.

Hi ha un formulari al web de l'Ajuntament d'Altafulla (www.altafulla.cat) per poder inscriure's.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd8pkfPMNnyCYhn1LkMZ4tknduhFg_KSTmT6U8wxXbGsR
Eva Martínez, regidora de Salut d'Altafulla
Social
Et recomanem
Fira de Sant Jordi
23 d'abril de 10h a 20h a l'avinguda Marquès de Tamarit
A les 17h, espectacle familiar 'Dokum'
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla