Notícies
Foto: Ajuntament de Torredembarra (arxiu - Anna F.)
04 de maig del 2026
Aquest pròxim diumenge Torredembarra retrà homenatge a Esteve Cañellas, el torrenc assassinat al camp d’extermini de Gusen
Es farà als jardins de la Biblioteca, presidit per un mural en memòria del mateix Cañellas i les víctimes del nazisme
Torredembarra celebrarà el Memorial Esteve Cañellas Margalló el diumenge 10 de maig, coincidint amb el Dia d’Homenatge als espanyols deportats i morts als camps de concentració nazis. L’acte es farà a les 11 del matí al jardí de la Biblioteca, on fa uns anys es va pintar un mural en memòria de Cañellas i les víctimes del nazisme.

El torrenc Esteve Cañellas va morir el 15 de gener de 1942 al camp d’extermini de Gusen i, d’un temps ençà, a la Torre se li fa un homenatge cada any. A l’acte del dia 10 els seus familiars i el periodista Carles Marquès faran una lectura i els membres de la corporació municipal llegiran un manifest commemoratiu. També hi haurà música i una ofrena de flors.

Enguany, el fil conductor de la música i les lectures és «Mauthausen: música per assassinar i música per resistir».

La data del memorial s’ha fixat al voltant de l’aniversari de l’alliberament del camp de Mauthausen que va ser el 5 de maig de 1945.

L'acte l'organitza la Regidoria de Cultura, Biblioteca i Patrimoni Cultural de l’Ajuntament.
Social
Et recomanem
Altafulla International Film Festival
Del 4 al 10 de maig al Casal Cultural La Violeta
Programació sencera a: www.altafullafilmfestival.com
12è Memorial Manel Chiva Royo
16 de maig a les 18:30h al Casal Cultural La Violeta
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla