Notícies
Foto: Good Karma Projects
05 de setembre del 2024
Arxivada la investigació sobre els vessaments de pèl·lets a les platges tarragonines
La Fiscalia argumenta que "no pot atribuir episodis concrets" a les dotze empreses inspeccionades
La Fiscalia de Tarragona ha arxivat la investigació sobre els vessaments dels pèl·lets a les platges de Tarragona, Salou i de La Pineda de Vila-seca. El ministeri públic argumenta que no s'ha pogut obtenir "molta informació" sobre l'origen dels pèl·lets ni quan van ser vessats.

Per aquest motiu, argumenta, "no s'han pogut atribuir episodis concrets" a les dotze empreses inspeccionades "ni fixar un temps a cada un d'ells que sigui inferior al termini de prescripció". A més, el fiscal subratlla que les investigacions dels Mossos d'Esquadra, la Guàrdia Civil i els Agents Rurals no han permès detectar un abocament "amb entitat suficient" que suposi un "comportament delictiu" per part de les empreses investigades.

Fiscalia subratlla que de les investigacions practicades "es desprèn" que la majoria de les partícules trobades a les platges, desembocadures i canals de les zones de l'entorn de Tarragona, sobretot de La Pineda i Prats d'Albinyana, a Vila-seca, tenen un origen de terra a mar, a diferència del cas de l'Atlàntic que van ser de mar a terra.

"Una part va a les platges, l'altra es queda al mar. Això no exclou possibles pèrdues de pèl·lets en operacions d'empaquetatge, transport i gestió, però fonamentalment té origen directament industrial", recull el fiscal en el seu escrit al qual ha tingut accés l'ACN.
Social
Et recomanem
Mulla't per l'Esclerosi Múltiple
6 de juliol d'11h a 14h a la piscina municipal
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Diada Castellera de les Cultures
12 de juliol a les 18h a la plaça del Pou
Amb: C. de Vilafranca, V. de Valls, Xiquets Tgn i C. d'Altafulla
Festival Altacústic
Del 18 al 20 de juliol
Programació i entrades a: www.altacustic.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla