21 de febrer del 2022
Avenç en la consolidació de la marca Baix Gaià amb el treball conjunt entre ajuntaments, agents econòmics i Generalitat
Des de PIMEC es valora positivament aquesta unió d'esforços que s'està donant tant en l'àmbit públic com en el privat
El concepte, la subcomarca, la marca, Baix Gaià, segueix ben present sobre la taula dels diversos municipis que conformen aquest territori del Tarragonès nord. Una nomenclatura que fa anys uneix Altafulla, Torredembarra, Creixell, Roda de Berà, La Pobla de Montornès, La Riera de Gaià, La Nou de Gaià, Salomó, Vespella, el Catllar i Renau, a més dels pobles de Tamarit i Ferran, i que sembla que comença a prendre's de manera seriosa per part dels diferents agents que la poden tirar endavant i fer reeixida.
Enguany, de moment, des d'Altafulla hem conegut la voluntat de participar en fires turístiques com una unitat diferenciada de la Costa Daurada i assistir a certàmens promocionals sota la marca Baix Gaià. És un dels àmbits de treball prioritaris però no és l'únic, cal també una conjunció com la que proporciona la recentment creada Federació d'Associacions del Baix Gaià i l'acord dels diferents ajuntaments que sembla que estan remant en la mateixa direcció. Igualment, els pròxims dies és prevista una reunió amb els municipis per preparar una trobada amb la Generalitat i encarrilar les propostes. Així ho ha destacat el president de PIMEC Comerç a Tarragona, Florenci Nieto, ja que la patronal també hi està implicada de manera activa en aquest procés.
Nieto assenyala també la voluntat dels municipis de mancomunar alguns serveis o col·laborar estretament en qüestions com per exemple la seguretat, amb la recent aprovació del conveni que afecta les policies locals de la zona. També destaca com a positiva la senyalització dels camins que uneixen els diferents municipis del Baix Gaià, en el marc de la xarxa de camins del Tarragonès impulsada pel Consell Comarcal. El president de PIMEC Comerç assegura que ara sí, sembla que les administracions locals "hi creuen" i assegura que es farà força per consolidar la marca.
El president de la secció de Comerç de la patronal de la petita i mitjana empresa a la demarcació de Tarragona adverteix que cal crear un ens publicoprivat, amb personalitat jurídica, per tirar endavant les diferents iniciatives que es vulguin desenvolupar en favor d'aquesta marca. Desvincular-la de l'empara del Consell Comarcal del Tarragonès seria clau, també, per poder avançar i evitar també "errors" com la pèrdua del domini web baixgaiaturisme.cat, poc temps després de crear-se aquesta pàgina que havia de ser la porta d'accés en línia a la subcomarca.
Florenci Nieto, president de PIMEC Comerç Tarragona
Florenci Nieto, president de PIMEC Comerç Tarragona