Notícies
Foto: Altafulla Ràdio
12 de gener del 2018
Balanç positiu del funcionament de les càmeres de videovigilància dels uniformes de la Policia Local
El sistema, pioner a la demarcació de Tarragona, és una eina preventiva davant de possibles amenaces, agressions o actes delictius
Les càmeres de videovigilància instal·lades als uniformes de la Policia Local d’Altafulla compleixen mig any en funcionament. Els agents locals van incorporar aquest nou sistema pioner a la demarcació de Tarragona el passat mes de juliol, i el balanç que en fan d’aquests primers mesos és molt positiu.

Els dispositius funcionen d’acord amb un protocol d’actuació específic que preserva els drets a l’honor, a la intimitat i a la pròpia imatge dels vilatans. En una entrevista a La Tarda des dels micròfons d’Altafulla Ràdio, el caporal de la Policia Local, Joan Flores, ha explicat que el procediment habitual és alertar els ciutadans tan bon punt s’inicia la gravació. Aquesta només es pot realitzar en espais públics.

Les gravacions faciliten imatges reals codificades que no es poden manipular. Queden reflectides al llibre de registres amb el nom de l’agent en qüestió i l’hora i l’inici de l’enregistrament, i posteriorment són enviades a la Comissió de Videovigilància de la Generalitat de Catalunya per ser revisades.

Es tracta d’una eina preventiva davant de possibles amenaces, agressions o actes delictius dels que puguin ser objecte els agents policials durant la prestació del servei. Al mateix temps, permet protegir la ciutadania davant les actuacions policials.

Segons ha avançat el caporal, més enllà d’aquestes càmeres de vigilància mòbils personals, la idea en un futur és instal·lar-ne de fixes amb lectors de matrícules a l’entrada i la sortida del municipi.
Joan Flores, caporal de la Policia Local d'Altafulla
Joan Flores, caporal de la Policia Local d'Altafulla
Joan Flores, caporal de la Policia Local d'Altafulla
Social
Et recomanem
Festa Votiva del Quadre de Sant Antoni
Del 4 al 13 de setembre
Informació i programació a: www.altafulla.cat/lapetita
Acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya
11 de setembre a les 10h al C/ Clot de Torrell
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla