Foto: Ministeri de Transports
03 de novembre del 2021
Comença a desmantellar-se el peatge de Vila-seca
El govern espanyol ha licitat les obres per eliminar aquestes estructures de l'AP-7 i l'AP2 per un valor total de 92 MEUR
Dos mesos després de finalitzar la concessió de les autopistes de l'Estat que travessen Catalunya, l'AP-7 i l'AP-2, el Ministeri de Transports ja ha iniciat les obres per començar a desmantellar els peatges, ara inutilitzats, que romanen impertèrrits a les vies. I ho fa a través d'un total de sis contractes licitats per un valor global de 92 milions d'euros que permetran eliminar els peatges de 375 quilòmetres totals d'autopista entre l'AP-7 Tarragona-La Jonquera i l'AP-2 Saragossa-El Vendrell.
A Tarragona aquest dimecres s'ha començat enderrocant el peatge de Vila-seca i els treballs s'aniran estenent a la resta de peatges troncals de la via. Pel que fa a les estructures que hi ha a les sortides, com la d'Altafulla-Torredembarra, però, encara no hi ha data.
La durada dels contractes licitats és de dos anys amb possibilitat de prorrogar-se 3 anys. A Través d'aquests contractes es farà el desmantellament de les estructures i la conservació i explotació de les vies durant aquest període de temps.
A Tarragona es preveu actuar en diferents trams i autopistes. Per una banda l'AP-2 des del punt quilomètric 181,130 al 232,500 i a l'AP-7 des del punt quilomètric 207,269 al 258,500. Igualment la nova empresa contractada es farà càrrec de les àrees de servei del Penedès, el Mèdol, Altcamp i Montblanc. Aquesta última a l'AP-2.
A través dels contractes, es preveu realitzar treballs d'ajuda a la vialitat i la conservació de les carreteres amb servei de vigilància, atenció a accidents i incidents, vialitat a l'hivern, control de túnels i comunicacions, manteniment d'instal•lacions, inventaris i reconeixement de l'estat de les vies i manteniment general de les vies per un bon nivell de qualitat, entre altres.