Notícies
Foto: Arxiu
30 de juliol del 2025
Comença el desenrunament de la fàbrica de la Roca del Gaià
Es preveu que la reconversió de la Plana del Vinyet amb una gran llacuna, nous camins i vegetació sigui una realitat abans d’acabar l’any
La Plana del Vinyet registra aquests dies una activitat constant entorn la Roca del Gaià. L’antiga fàbrica de productes químics abandonada finalment està sent tirada a terra per complet i s’està desenrunant. Les màquines i els operaris especialitzats se centren inicialment en la retirada de l’amiant de l’estructura, que ha quedat escampat per l’espai i cal enretirar amb totes les precaucions i mesures de seguretat pertinents per la perillositat d’aquest material. Un cop feta aquesta primera gestió, es traurà la resta de la runa acumulada a l’interior de l’edifici restant i a enderrocar també les parets laterals que queden dempeus.

Aquesta actuació és cabdal per al projecte global de renaturalització de l’espai que, segons les previsions de la Generalitat de Catalunya, que n’és la responsable, hauria d’estar enllestit durant l’últim trimestre de l’any. Així ho apunta el coordinador de l’Associació Mediambiental La Sínia, Hèctor Hernàndez. L’entitat altafullenca, recordem, té la custòdia d’aquest entorn, a la desembocadura del riu Gaià i és qui el gestionarà. Hernàndez afirma que en els pròxims mesos l’espai tindrà una activitat constant per canviar la seva fesomia.

El desenrunament permetrà, gairebé al mateix moment, excavar la futura llacuna Salvador Grau i donarà pas a la reorganització dels camins de la zona i a la plantació de vegetació. La llacuna, doncs, passarà de ser experimental a ser totalment funcional i unes deu vegades més gran que l’actual, que és va crear per comprovar el bon funcionament d’aquest sistema litoral autòcton.

Hernàndez s’ha mostrat satisfet que el projecte afronti ja la recta final per recuperar aquestes vint hectàrees ubicades entre Altafulla i Tarragona i que esdevindran un paratge natural de gran valor per la biodiversitat del territori i que podrà ser gaudit per la ciutadania.
Hèctor Hernàndez, coordinador de l'Associació Mediambiental La Sínia
Hèctor Hernàndez, coordinador de l'Associació Mediambiental La Sínia
Social
Et recomanem
Festa Major de Sant Martí 2025
De l'1 al 16 de novembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat/santmarti
2a Marxa Altafulla Costa Tarraco
30 de novembre a partir de les 8:15h des del Castell d'Altafulla
Organitza: Atletes d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla