Notícies
Foto: Altafulla Ràdio
26 de febrer del 2026
Comença la rehabilitació de la Pallissa de l’Era de Jordi d’Altafulla
Les obres han de permetre recuperar l’edifici per a ús de la ciutadania i esdevenir la llar dels elements festius de la vila
L’empresa constructora Alfi Biocons, que està especialitzada en construcció ecològica, ja ha començat a treballar en la rehabilitació de la pallissa de l’Era de Jordi, també coneguda com de l’Hospital. Allí, aquests dies s’hi estan fent tasques de sanejament i de desenrunament. Igualment, s’està valorant com actuar davant l’aparició d’un sortint de pedra que podria fer minvar lleugerament l’espai de la planta baixa, si finalment per problemes de pressupost no es pot eliminar. Ho ha explicat a Altafulla Ràdio la coalcaldessa de la vila Alba Muntadas.

Un cop s’acabi amb el sanejament interior, serà el torn de l’arrebossat de les parets i també de retirar l’amiant de la teulada de l’edifici. Una tasca imprescindible per treballar en l’exterior de l’edifici i consolidar-ne l’estructura.

La rehabilitació de la pallissa permetrà recuperar l’esplendor de l’edifici que està catalogat com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL). I al mateix temps se li donarà un ús i s’obrirà al públic, ja que actualment està tancat.

 

Així, podrà ser visitable i aquí s’hi ubicarà la ‘Casa de la Festa’, un espai dedicat a posar en valor la cultura popular d’Altafulla i on s’hi preservaran i exposaran els Gegants i els Nans a més d’altres elements de grups i balls populars com Bastoners o Diables. Des del consistori, es destaca la importància d’aquest projecte com un pas significatiu en la preservació del patrimoni cultural i popular d’Altafulla. Muntadas detalla els elements dels grups de cultura popular de la vila que s’hi podran trobar dins.

Rehabilitar la pallissa de Jordi té un cost estimat de 314.000 euros i es preveu un període d’obres de vuit mesos, per tant, podria arribar-se a inaugurar per Sant Martí d’enguany, com seria voluntat del consistori, tot i que dependrà de l’evolució de l’obra. Per finançar-lo, es compta amb una subvenció de 100.000 euros de la Diputació de Tarragona.
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla
Social
Et recomanem
Dia de la Poesia 2026
19 de març a les 17h a la biblioteca
Organitza: Biblioteca i Escola Municipal de Música d'Altafulla
Pleamar Vintage Market d'Altafulla
4 i 5 d'abril al parc de Voramar
Informació i programació a: www.pleamarmarket.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla