01 d'octubre del 2024
Confusió, desconcert i resignació a Sant Vicenç de Calders el primer dia de l'operatiu especial
Diversos usuaris lamenten retards en els busos alternatius que compensen el tall ferroviari a Roda de Berà
Passatgers corrents, diverses cares malhumorades, informadors intentant posar ordre i una àmplia flota de busos amunt i avall protagonitzen aquest dimarts l'entorn de l'estació de tren de Sant Vicenç de Calders. Alguns usuaris fins i tot, afirmen que la situació "és un infern", en al·lusió també als retards de més de 20 minuts sobre l'horari previst.
El tall de trànsit al túnel de Roda de Berà per les obres del corredor mediterrani ha convertit Sant Vicenç, al Vendrell, en el punt clau de les comunicacions entre les Terres de l'Ebre, el Camp de Tarragona i Barcelona.
Segons els testimonis recollits per l'ACN, el dispositiu de busos ha estat "un estrés màxim" per a diversos viatgers, que lamenten que "mai és possible arribar a l'hora a la feina". Aquest operatiu serà vigent fins al març.
Els passatgers que volen anar a la capital catalana arriben a Sant Vicenç en bus per agafar després un rodalies o un tren regional que els permeti completar el viatge. Els que viatgen cap al sud, esperen els busos per completar el seu desplaçament, enmig d'un caos perquè cada destí té una línia de bus alternatiu específica.
A l'operatiu extraordinari pel tall a Roda de Berà, a partir de les 8h s'hi ha sumat el tall diari de l'R4 entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca fins a les 19 h, també degut a les obres del Corredor del Mediterrani.
Poc abans de les set del matí l'exterior de l'estació de Sant Vicenç s'ha convertit en un garbuix d'autobusos maniobrant, un formiguer d'informadors amb armilla groga i centenars de viatgers intentant ubicar-se en una nova rutina que els acompanyarà durant els cinc mesos vinents.
Entre els usuaris consultats per l'ACN, la gran majoria estaven assabentats del dispositiu alternatiu, però això no ha evitat el malestar.
S'ha habilitat una flota de 87 autobusos, que oferiran 600 circulacions i unes 30 mil places cada dia. El pressupost de tot plegat és de 30 MEUR. A més, s'han modificat els horaris dels trens i les línies R-14 i R-15, que passen per Reus, es desviaran per l'interior, per la línia de Valls, per evitar el transbord a Tarragona.
Per la seva banda, el secretari d'Estat de Transports, José Antonio Santano, s'ha compromès a introduir els "ajustos" necessaris en el pla de mobilitat i considera que el dispositiu habilitat serà suficient per absorbir la demanda. Així i tot, no descarta introduir canvis si es detecten mancances.
José Antonio Santano, secretari d'Estat de Transports