Foto: Agència Catalana de Consum
19 d'abril del 2024
Consum resol el 67% de les reclamacions al Camp de Tarragona el 2023
Les denúncies presentades per la ciutadania augmenten un 88%, sobretot les relacionades amb la vulneració dels drets lingüístics dels consumidors
El 66,7% de les reclamacions gestionades el 2023 al Camp de Tarragona per l'Agència Catalana del Consum, del Departament d’Empresa i Treball, s'han resolt per la via de la mediació o l’arbitratge, mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes. Aquesta és una de les dades destacades que ha donat a conèixer aquest dijous a Tarragona el director de l’Agència, Albert Melià Roset, en la presentació de les actuacions principals de l’any passat a les comarques de la vegueria.
Del total de reclamacions gestionades per Consum a la vegueria (2.173), 1.299 casos s’han resolt per acord de mediació –un 15% més que l’any anterior– i 152 per la via del laude arbitral –un 20% més–. En aquest sentit, els sectors en què es resolen més reclamacions són els serveis de telefonia i internet i els serveis d’electricitat, gas i aigua.
Pel que fa a les denúncies presentades per la ciutadania a les comarques de Tarragona, augmenten un 88% respecte de l’any anterior, sobretot les relacionades amb la vulneració dels drets lingüístics dels consumidors.
De les dades d’actuacions al Camp de Tarragona durant el 2023, s’extreu que els motius que han generat més consultes i reclamacions han estat, principalment, les incidències relacionades amb el subministrament elèctric, la compra de productes, els serveis sanitaris privats i la telefonia.