Notícies
Foto: Ajuntament de Creixell
18 d'agost del 2026
‘Creixell Màgic’ tanca la tercera edició amb plens absoluts i consolida el seu creixement
El Festival Internacional de Màgia exhaureix les entrades de totes les funcions al Casal Municipal i atrau públic d’arreu de Catalunya i de la resta de l’Estat
La tercera edició del Festival Internacional de Màgia – Creixell Màgic ha tancat amb un balanç "molt positiu". segons l'organització, després de tres dies d’activitat, del 14 al 16 d’agost. La cita ha tornat a reunir un nombrós públic entre famílies, veïns i visitants, amb espectadors arribats de diferents punts de Catalunya i de la resta de l’Estat.

Un dels principals indicadors de l’èxit d’aquesta edició ha estat la resposta a les propostes celebrades al Casal Municipal, on es van exhaurir les entrades de totes les funcions programades. El mentalista Javier Botía va omplir les dues sessions de divendres, mentre que els dos passis de la Gala Internacional de dissabte també van registrar un ple absolut. La Gala Infantil de diumenge va repetir el mateix resultat, "confirmant el pes del públic familiar dins del festival".

La bona acollida també es va traslladar als carrers. La plaça Major va tornar a convertir-se en un dels epicentres de Creixell Màgic amb els espectacles gratuïts de màgia de carrer, que van congregar un nombrós públic durant tot el cap de setmana. En alguns dels moments de màxima afluència, la plaça va quedar completament plena.

Un altre dels espais destacats ha estat el Mercat Màgic, instal•lat a l’entorn del carrer de l’Església. Les diferents parades i propostes vinculades al món de la màgia van contribuir durant els tres dies a traslladar l’ambient del festival al centre del municipi.

Creixell Màgic també ha mantingut en aquesta tercera edició el seu vessant social. El festival va arribar a la Residència L’Ermita i a la Residència Mimara amb actuacions de Xavi Medina dirigides als residents dels dos centres.

Des de l’organització destaquen especialment l’ambient viscut als carrers, places i equipaments municipals durant els tres dies. L’arribada d’espectadors procedents d’altres municipis catalans i de diferents punts de l’Estat reforça, segons el balanç del festival, "la seva capacitat d’atracció en plena temporada turística i la seva contribució a l’activitat cultural i turística de Creixell".

El projecte està encapçalat per Syimon, director de Creixell Màgic, i Shado, director artístic. Després de només tres edicions, el certamen busca consolidar-se com una de les cites culturals de l’estiu a Creixell, combinant espectacles de sala i de carrer amb propostes familiars i iniciatives socials. L’èxit de la tercera edició dona continuïtat al creixement del festival, que ja posa la mirada en una quarta edició de Creixell Màgic l’any 2027.
Social
Et recomanem
39è Festival Internacional de Música d'Altafulla
Del 4 al 27 d'agost
Programació sencera i venda d'entrades a: www.altafulla.cat
XXVIII Nit de Piano i Poemes
30 d'agost a les 21:30h a la plaça de l'Església
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Aquatló Altafulla 2026
11 de setembre a les 9:30h al Club Marítim
Organitza: Atletes d'Altafulla i Club Marítim Altafulla
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla