Foto: Subdelegació del govern espanyol a Tarragona
03 de desembre del 2024
Cunit assumirà el rol de Sant Vicenç de Calders dins el Pla Alternatiu de Transport durant unes obres que s'han de fer a l'estació vendrellenca
Els autobusos faran les connexions amb els trens cap a Barcelona en aquesta altra estació durant quatre caps de setmana al gener, febrer i març
L'estació de Cunit passarà a ser el 'hub' ferroviari del Pla Alternatiu de Transport durant els quatre caps de setmana que es faran les obres del corredor del Mediterrani a l'estació de Sant Vicenç de Calders. Concretament, seran els dies 25 i 26 de gener, 1 i 2 de febrer, 8 i 9 de febrer i 1 i 2 de març. Els treballs afectaran les línies R2 Sud, R4 i els Regionals del Sud. Entre aquestes, l'R13, R14 i R15 seran les que es veuran més afectades, ja que la circulació ferroviària entre La Plana-Picamoixons i Sant Vicenç de Calders quedarà suspesa i, per tant, aquests usuaris hauran de fer el trajecte per carretera.
És la principal novetat que presenta el Pla Alternatiu de Transport per carretera impulsat per Renfe, ara fa dos mesos, per cobrir el tall ferroviari entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders per les obres que s'estan fent a la via a l'altura del túnel de Roda de Berà.
Així s'ha explicat en una reunió per fer balanç de l'evolució del Pla i de les obres, amb els alcaldes i les plataformes d'usuaris afectats per aquest tall i que afecta les línies R14, R15, R16, R17 i RT2. Els busos que cobreixen els trajectes anul·lats per les obres, hauran d'usar, durant aquests vuit dies de gener, febrer i març, l'estació de Cunit com a punt de connexió on tornar a agafar el tren (o on abaixar-se'n per continuar el trajecte en bus cap al sud).
Ho ha explicat el director de Rodalies, Antonio Carmona, després de la reunió.
A causa d'aquesta nova incidència que s'uneix a la que ja suposa el tall en si mateix, Renfe ha ampliat el nombre d'autobusos disponibles, que passaran dels 87 actuals a 137, els quals faran més de 1.000 expedicions. En concret, l'R2 Sud comptarà amb tres trens per hora i sentit entre l'Estació de França i Cunit. A més, s'hi sumarà el servei alternatiu per carretera des de Cunit fins a Sant Vicenç de Calders.
La línia R4 disposarà de servei ferroviari entre Manresa i El Vendrell, així com transport alternatiu per carretera entre El Vendrell i Sant Vicenç de Calders.
El servei ferroviari de les línies R13, R14 i R15 faran parada a Tarragona, ja que durant aquests caps de setmana, la circulació entre La Plana-Picamoixons i Sant Vicenç de Calders quedarà suspesa. Des de Tarragona, es mantindrà el servei alternatiu per carretera tant des de l'estació d'autobusos Battestini, com des de la mateixa estació de trens.
La mesura no ha acabat d'agradar, especialment entre els portaveus dels usuaris. Des de la Plataforma Dignitat a les Vies, la seva portaveu, Anna Gómez, recorda que els trens continuen patint retards de manera habitual.
Pel que fa a als representants polítics assistents a la reunió, també algunes queixes i resignació, com les que arriben des de l'Ebre, on se senten totalment discriminats per haver d'estar fins a sis hores per anar i tornar de Barcelona.
Per la seva banda, les alcaldesses de Valls i Reus, Dolors Farré i Sandra Guaita, es mostren expectants i preocupades envers l'evolució del servei durant aquests quatre caps de setmana, sobretot, perquè "els diumenges al vespre, molts alumnes agafen el tren". Tot i això, Farré ha demanat paciència als usuaris i ha defensat la importància de les obres ferroviàries per a la millora del servei per als ciutadans del Camp de Tarragona.
Antonio Carmona, director de Rodalies Catalunya
Anna Gómez, Portaveu de la plataforma Dignitat a les Vies