Notícies
Foto: Altafulla Ràdio
15 d'abril del 2025
Desconcert entre els veïns davant les vibracions causades per l’inici d’unes obres a la Cabana
Els treballs al terreny del futur dipòsit de vehicles han generat un tremolor tan intens aquest dilluns que fins i tot s’ha atribuït a un sisme detectat davant la costa barcelonina
Els veïns del carrer Marquès de Tamarit amb Alcalde Pijuan, també del carrer de Dalt, Cantó de la Vila i de l’entorn pròxim a l’àmbit de la Cabana han viscut aquest dilluns un episodi sorprenent de vibracions a casa seva. Moviments gairebé imperceptibles uns i més notoris altres, de forma alternativa, han fet, per exemple, que copes i tasses d’un aparador piquessin entre elles o que els gossos decidissin que el lloc més segur per quedar-se fos el balcó. El desconcert entre els veïns ha estat generalitzat, alguns han sortit al carrer, per esbrinar què passava, i s’han produït diverses trucades a la Policia Local. Les primeres hipòtesis, apuntaven a un petit sisme que l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya va registrar el mateix dilluns davant la costa de Barcelona. Aquest es va produir a les 18h al mar, a una profunditat de 5km i amb una magnitud de 2,9 a l’escala de Richter.

El cas és que el matí, les vibracions ja s’havien fet notar, com ho mostra el so d’aquestes copes enregistrat a casa d’uns veïns de Marquès de Tamarit.

La tremolor s’havia percebut en diferents moments del dia i podria ser que el sisme de la tarda hagués tingut una prèvia al matí. Si més no, aquesta és la justificació que hi troben tant des de la Policia Local com des de l’Ajuntament, preguntats per aquesta emissora.

El cas és, però, que les obres que s’estan duent a terme en uns terrenys de la Cabana, darrere la piscina municipal, segons ha comprovat in situ aquesta casa, serien les veritables causants dels tremolors. Una màquina compactadora vibratòria hi estava preparant el sòl per fer-lo practicable i encabir-hi el futur dipòsit de vehicles de la Policia Local. Hi va treballar des de mig matí fins a quarts de vuit del vespre, aproximadament. Els fets s’han tornat a repetir aquest dimarts des de les 7.30h fins gairebé les 9.30h, quan han finalitzat els treballs.
Copes dringant en un dels episodis de vibracions
Social
Et recomanem
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Art al carrer: mercat d'art d'Altafulla
4 de maig de 10h a 14h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Cercle Artístic d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla