Foto: Altafulla Ràdio (Arxiu)
13 de març del 2026
Desconfiança entre usuaris i ajuntaments del territori pel funcionament del pla alternatiu de transport
Les mesures establertes per minimitzar els efectes de les obres al Garraf es consideren insuficients i es lamenta manca d’informació
El pla alternatiu de transport de Renfe i la Generalitat per les obres dels túnels del Garraf genera desconfiança entre els usuaris del territori. En general, consideren que els viatgers patiran més per arribar a Barcelona a partir d’aquest pròxim dilluns, quan està previst que comencin els treballs.
Els usuaris més afectats seran els dels Regionals Sud, ja que la circulació de trens d’aquestes línies quedarà completament tallada entre Sant Vicenç de Calders i el Prat. Així, hauran d’agafar un bus entre aquestes dues estacions i fer un nou transbord. Una alternativa que no convenç a la plataforma Dignitat a les Vies. Per exemple, la seva portaveu Anna Gómez ha comentat a l’ACN que alguns transbords seran només d’uns minuts i no es podran complir.
Com a nota positiva, des de Dignitat a les Vies sí que valoren que Renfe i el departament de Territori hagin dit que es podran introduir canvis en el pla alternatiu de transport segons les necessitats que vagin sorgint.
La plataforma d’usuaris també desconfia dels únics serveis directes amb Barcelona dels Regionals Sud, que seran dos per dia i sentit de dilluns a divendres que es desviaran per Vilafranca. Creuen que els temps de viatge previstos no es podran complir per les obres que hi ha en aquest tram.
Aquest pla alternatiu també genera dubtes entre moltes alcaldesses i alcaldes del territori, sigui entre els usuaris de l’R2Sud de Rodalies com dels Regionals.
Els municipis de l’R13, per exemple, lamenten la manca d’informació davant les afectacions dels treballs als túnels del Garraf i les complicacions que tindran per arribar a Barcelona, ja que en el seu cas perdran tots els trens directes. Dolors Farré és l’alcaldessa de Valls.
La conselleria de Territori ha emplaçat els alcaldes afectats per les obres dels túnels del Garraf a una reunió en dues setmanes per fer una primera avaluació.
A més, representants dels municipis per on passa l’R13, entre ells Roda de Berà, es reuniran el 8 d’abril amb el Secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal per reclamar millores en la línia.
Ana Gómez, portaveu de Dignitat a les Vies
Ana Gómez, portaveu de Dignitat a les Vies
Dolors Farré, alcaldessa de Valls