Notícies
Foto: CAT112
31 de juliol del 2023
El 112 de Catalunya assoleix els millors nivells d'atenció de la història amb un 99% de trucades ateses abans de 10 segons
El CAT112 destaca l'estacionalitat del servei, que implica haver de dimensionar la sala d'atenció en funció del mes, el dia o l'hora
El primer semestre del 2023, el telèfon d'emergències 112 ha atès de mitjana un 99% de les trucades abans de 10 segons; i el darrer trimestre (abril-juny) en més del 99% d'ocasions. Aquests elevats nivells de compliment són els més alts assolits pel telèfon d'emergències en la seva història i són el resultat d'un dimensionament de les sales operatives ben ajustat i de l'adequació de recursos a les necessitats del servei.

Els mesos de gener, febrer i març de 2023 s'ha arribat gairebé al 99% de compliment, mentre que a l'abril un 99,4% de trucades s'han atès abans de 10 segons; i al maig i al juny un 99,1%. Aquests mateixos mesos del 2022, les xifres estaven entre el 91% i el 98,2%.

El nivell d'atenció en els primers 10 segons fluctua perquè les trucades al 112 tenen una estacionalitat molt marcada (amb diferències molt importants en el nombre de trucades entre els diferents mesos, dies de la setmana i inclús hores del dia) i és molt important ajustar el dimensionament de les sales (quants operadors i supervisors hi ha en cada moment).

Des de la direcció del 112 adverteixen que l'esdevenir d'incidents imprevistos dona lloc a grans volums de trucades de forma sobtada i, que aquestes situacions no es poden atendre als nivells del 100% perquè això implicaria tenir de forma permanent un "sobredimensionament a sala de forma estructural".

El CAT112, expliquen, analitza aquestes situacions i amb aquesta anàlisi de dades intenta ajustar la presència d'operadors i supervisors en sala segons les trucades previstes.

L'objectiu del CAT112 és atendre el 95% de trucades abans de 10 segons, el que significa un indicador d'alta qualitat equiparable a l'objectiu que també tenen els altres serveis autonòmics del 112.

L'any 2015, el Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència CAT112 ja va obtenir la certificació internacional de qualitat ISO 22301 per la capacitat que té el Telèfon d'emergències 112 de Catalunya de garantir la continuïtat del servei davant el supòsit de causes de força major o imprevistos similars que puguin arribar a impedir l'atenció i gestió de trucades d'emergència. És l'únic 112 de l'Estat que disposa d'aquesta certificació.
Social
Et recomanem
Fira de Sant Jordi
23 d'abril de 10h a 20h a l'avinguda Marquès de Tamarit
A les 17h, espectacle familiar 'Dokum'
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla