Notícies
Foto: Cedida
23 de gener del 2026
El Baix Gaià es promociona aquests dies a Fitur en el marc del conveni Còrner i sota la marca Costa Daurada
Malgrat no tenir estand propi, Torredembarra ha viatjat a la fira, mentre que Altafulla o Roda de Berà hi són de manera virtual
Madrid i la seva fira de turisme, Fitur, és aquests dies el centre neuràlgic de la promoció turística de tot l’Estat a nivell internacional i el Baix Gaià hi té mig peu posat a través del conveni Còrner signat entre els municipis del territori i la Diputació de Tarragona. La seva presència a la fira, però, és desigual i, majoritàriament simbòlica. Torredembarra, Roda de Berà, Altafulla i Creixell es promocionen sota la marca Costa Daurada amb altres destinacions destacades del territori com Salou, Cambrils o Vila-seca. Tant Salou com també Tarragona ciutat, però, compten amb un estand propi.

Pel que fa als municipis del Baix Gaià, Torredembarra és l’únic que hi ha dut representació física a través de la seva regidoria de Turisme. La titular de l’àrea, Jovita Baltasar, s’ha desplaçat a Madrid per mantenir diverses trobades amb touroperadors i tenir un contacte més estret amb el sector.

Des d’Altafulla es prioritzen altres fires on es pugui posar en relleu el nom de la vila i del conjunt del Baix Gaià i des de fa ja alguns anys que no s’assisteix a certàmens de les dimensions de Fitur, on la marca local queda molt diluïda. Amb tot, el nom d’Altafulla també és present a través d’una promoció virtual dels atractius de la vila. Així, els qui es dirigeixen a l’estand de la Costa Daurada tenen a l’abast un codi QR que els permet accedir a tot tipus d’informació sobre la vila. En parla el regidor de Turisme, comerç i Promoció Econòmica d’Altafulla, Tomàs Serra.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona encapçala la delegació de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre per continuar treballant en la internacionalització del turisme en els municipis que engloben ambdues marques. Enguany, concretament, es vol posicionar la demarcació com a destinació cicloturística de primer nivell. A més cal tenir present que a Tarragona s’acolliran enguany quatre proves ciclistes d’escala internacional: el Tour de França, La Vuelta, la Volta Ciclista a Catalunya i la Clàssica de les Terres de l’Ebre. En aquest sentit, la regidora de Turisme de Torredembarra ha explicat que un dels atractius que promocionaran serà el pas del Tour de França, a més de l’eclipsi del 12 d’agost.

A més, també es promocionaran la natura, la cultura, la gastronomia i el patrimoni. Per exemple, la Diputació participarà en la presentació de l’Any Gaudí i en la presentació de la Gala dels Soles Repsol, que enguany tindrà lloc a Tarragona.
Jovita Baltasar, regidora de Turisme de Torredembarra
Tomàs Serra, regidor de Turisme d'Altafulla
Jovita Baltasar, regidora de Turisme de Torredembarra
Social
Et recomanem
Cinema: 'Cómo hacerse millonario antes de que muera la abuela'
23 de gener a les 20h al Casal Cultural la Violeta
Organitza: Cineclub Link. Aportació 5€ Socis 3€ Reduïda 2€
Visita guiada a la desembocadura del Gaià i Hort de la Sínia
25 de gener d'11h a 13. Sortida des del Club Marítim
Reserves: 655 486 115 joan@hortdelasinia.com Aportació 3€
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla