Notícies
Foto: Ball Parlat del Sant Crist de Salomó
30 d'abril del 2026
El Ball Parlat del Sant Crist de Salomó engega una nova temporada aquest diumenge 3 de maig
L’espectacle incorpora enguany nous vestits per als balladors i estrena una exposició divulgativa sobre la seva història
Aquest diumenge 3 de maig comença una nova temporada del Ball Parlat del Sant Crist de Salomó, coincidint amb la Festa Major de la Santa Creu. La primera funció d’enguany tindrà un valor especialment simbòlic, ja que serà la número 200 que es representa a l’interior de l’església parroquial, després que l’Institut del Teatre de Barcelona adaptés l’obra l’any 1972. En aquest sentit, el president de l’Associació del Ball del Sant Crist, Antoni Virgili, posa en valor la feina de moltes generacions per arribar a aquesta xifra i mantenir viu un patrimoni que cal preservar. Igualment, en una entrevista al programa Baix Gaià al Dia, ha destacat que, malgrat les intermitències en les representacions dels anys inicials, aquest llegat continua transmetent-se.

L’espectacle, fidel a les seves arrels i alhora en constant evolució, presenta aquest 2026 diverses novetats. Destaca, per exemple, l’estrena dels vestits dels balladors, una renovació integral que contribueix a millorar l’impacte visual de la representació i alhora perfecciona la qualitat estètica del conjunt, com assenyala el Mestre del Ball, Raimon Casals.

A més, aquesta temporada també es presenten uns plafons informatius sobre el Ball del Sant Crist i la seva història. Durant els dies de representació, aquests materials s’instal·laran a la plaça de l’Església en format d’exposició oberta al públic, posteriorment, els plafons es traslladaran a Cal Cadernal, on quedaran com a mostra permanent dedicada al Ball. Ho apunta Virgili.

El Ball Parlat del Sant Crist és un espectacle teatral d’arrels medievals declarat Element Festiu Patrimonial d’Interès Nacional per la Generalitat de Catalunya i recrea uns fets llegendaris del segle XVI mitjançant una proposta escènica que combina dramatúrgia, dansa, música i efectes especials. La història narra el viatge del mercader salomonenc Josep Nin a Alger per aconseguir blat en temps de fam, d’on retorna amb una imatge miraculosa de Crist que marcarà la història del municipi.

Les representacions tindran lloc, com és habitual, els quatre primers diumenges del mes de maig. Enguany, les funcions es duran a terme els dies 3, 10, 17 i 24 a les 12h a l’església parroquial de Salomó. Les localitats són numerades i les entrades es poden reservar anticipadament a través del web oficial www.balldelsantcrist.cat o bé adquirir-se a taquilla una hora abans de cada representació. Paral·lelament, hi ha la possibilitat d’adquirir l’entrada i fer reserva per dinar a un restaurant del municipi així com concertar visites guiades entorn del patrimoni local. Per a més informació, es pot contactar al telèfon 675 845 861 o al correu electrònic info@balldelsantcrist.cat.
Antoni Virgili, president de l’Associació del Ball del Sant Crist
Antoni Virgili, president de l’Associació del Ball del Sant Crist
Social
Et recomanem
17a Cursa 1 de Maig
1 de maig a partir de les 9:30h des de la plaça dels Vents
Organitza: Atletes d'Altafulla
Altafulla International Film Festival
Del 4 al 10 de maig al Casal Cultural La Violeta
Programació sencera a: www.altafullafilmfestival.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla