08 de gener del 2018
El Banc de Sang impulsa una nova Marató de Donants per remuntar les donacions i assegurar les reserves
El passat mes de novembre, Altafulla ja va esdevenir l’escenari d’una convocatòria per fer front a aquests descensos. Va rebre 37 donacions i dos oferiments
Els principals hospitals d’arreu de Catalunya obriran les seves portes del 12 al 19 de gener a una nova edició de la Marató de Donants de Sang.
Sota el lema ‘La superexperiència de la donació de sang. Molt més del que dones’, l’experiència de la donació, amb valors com l’altruisme i la solidaritat, esdevindrà l’eix de la iniciativa.
Per aconseguir-ho, el Banc de Sang simularà les capses regal que s’han fet populars en els darrers anys, de tal manera que la Marató disposarà de la seva pròpia experiència per regalar.
Els centres de donació a Tarragona seran l’Hospital Universitari Joan XXIII, l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus, i l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa. Es pot reservar lloc, dia i hora al portal web www.maratodonants.cat.
La presentació de la campanya tindrà lloc aquest dimarts de manera simultània als ajuntaments de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona.
L’objectiu d’aquesta nova convocatòria és remuntar les donacions, que han baixat un 25% durant les festes de Nadal. Una situació a la qual se li suma ara l’epidèmia de grip, que també es preveu que redueixi les donacions ja que el virus impedeix donar sang durant quinze dies.
El passat mes de novembre, Altafulla ja va esdevenir l’escenari d’una convocatòria per fer front a aquests descensos. Una cita que va superar les expectatives del Banc de Sang i Teixits, amb 37 donacions i dos oferiments.
El gruix més important de donants al municipi, però, continua situant-se en la franja d’edat que va dels 35 als 50 anys. Tot i que des del Banc de Sang impulsen campanyes de sensibilització envers els joves, la tècnica de promoció, Míriam Gili, ha reconegut als micròfons d’Altafulla Ràdio que “la majoria de persones comencen a donar a partir dels 35 anys arran d’una vivència personal”.
La primera campanya de donació de sang al municipi aquest 2018 tindrà lloc pels volts del mes de març.
Míriam Gili, tècnica de promoció del Banc de Sang